۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶
شهرک اقتصادی و صنعتی بین ایران و عراق در مرز مهران ایجاد می شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

شهرک اقتصادی و صنعتی بین ایران و عراق در مرز مهران ایجاد می شود

ایلام- فلاحی، نماینده مردم ایلام در مجلس با اشاره به ظرفیت‌های مرز مهران، گفت: شهرک اقتصادی و صنعتی بین ایران و عراق در مرز مهران ایجاد می‌شود.

سارا فلاحی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: طبق اعلام مسئولان ارشد کشوری، سه شهرک اقتصادی و صنعتی مشترک قرار است بین ایران و عراق ایجاد شود که یکی از این شهرک ها در استان ایلام و در مرز مهران ایجاد می شود.

وی تصریح کرد: این شهرک اقتصادی و صنعتی در کنار فرصت های ملی می تواند حامل منافع مهم اقتصادی و صنعتی برای توسعه استان ایلام باشد.

فلاحی اضافه کرد: استان ایلام با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص خود و به واسطه مرز مهران می تواند به دروازه مدیترانه تبدیل شود و بخشی از مبادلات خارجی کشور در زمینه کشاورزی از این استان قابل تامین است.

نماینده مردم ایلام عنوان کرد: توسعه یک جامعه فقط مختص بخش صنعت نیست، بلکه کشاورزی پایه و مبنای توسعه اقتصادی است که اشتغال، درآمد پایدار و امنیت غذایی را در پی دارد و مسئولان باید نگاهی ویژه و برنامه های جامعی برای زیربخش های کشاورزی داشته باشند تا شرایط ورود محصولات کشاورزی به بازارهای بین المللی برای کشاورزان و در نتیجه ارزآوری برای کشور فراهم شود.

وی گفت: ایلام دارای ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است و بیشترین قرابت‌های فرهنگی و مذهبی بین دو کشور ایران و عراق در این مرز وجود دارد.

فلاحی اضافه کرد: استان ایلام کوتاه ترین و امن ترین مرز برای رسیدن به عتبات عالیات است.

کد خبر: ۲۰۵٬۷۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha