۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۰
تصویب لایحه عوارضی شهرداری گرگان| تخفیف ویژه انبوه سازان در دست بررسی است
عضو شورای شهر گرگان خبرداد؛

تصویب لایحه عوارضی شهرداری گرگان| تخفیف ویژه انبوه سازان در دست بررسی است

گرگان- گرزین، عضو شورای شهر گرگان ازبررسی و تصویب لایحه عوارضی شهرداری در سال ۱۴۰۲ خبرداد و گفت: تخفیف ویژه انبوه سازان در دست بررسی است.

ناصر گرزین در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: لایحه بودجه شهرداری گرگان در سال ۱۴۰۲ در صحن شورای شهر مصوب و برای تأیید به فرمانداری ارسال شد.

وی عنوان کرد: برای بررسی لایحه عوارضی شهرداری، اعضای شورای شهر حداقل ۱۰ جلسه با انبوه سازان در این خصوص برگزار کردند.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان افزود: براساس این لایحه، در منطقه یک ۲۵ درصد تخفیف و در منطقه دو و سه ۳۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شد.

وی بیان کرد: در تخفیف ویژه انبوه سازان هم با توجه به این که در شیوه نامه اختلاف نظری در این خصوص وجود داشت، در صورت مکاتبه و عدم منع قانونی پنج درصد تخفیف اعمال خواهد شد.

گرزین ادامه داد: در کلیات افزایش عوارض و ضریب کا هم ۱۰ درصد در نظر گرفته شده در صورتی که می توانستیم آن را تا ۴۰ درصد افزایش دهیم.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: در بافت فرسوده هم علی رغم این که در لایحه ۵۰ درصد تخفیف صدور پروانه آمده بود، ۱۰۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شد.

وی افزود: در سال جاری کدینگ های تعرفه عوارضی را وزارت کشور ارسال کرده و طبق اعلام انبوه سازان ممکن است که به صورت پنهان تا ۱۰ الی ۲۰ درصد افزایش عوارض را شاهد باشیم اما ما فقط ۱۰ درصد ضریب کا را افزایش دادیم.

گرزین توضیح داد که قیمت منطقه ای ها هم براساس ماده ۶۴ امور مالیاتی و دارایی سنجیده می شود.

طبق گفته عضو شورای اسلامی شهر گرگان ۵۰ درصد بودجه شهر جاری و عمرانی است و این نهاد باید بتوانند، هزینه ها خود را تأمین کند.

کد خبر: ۲۰۵٬۷۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha