۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
کشاورزان سمنانی برای ایجاد سامانه‌های تحت‌فشار آبیاری تسهیلات دریافت می‌کنند
معاون عمرانی استاندار سمنان:

کشاورزان سمنانی برای ایجاد سامانه‌های تحت‌فشار آبیاری تسهیلات دریافت می‌کنند

سمنان- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به اینکه کشاورزان استان برای ایجاد سامانه‌های تحت‌فشار آبیاری تسهیلات دریافت خواهند کرد، گفت: اصلاح الگوی مصرف آب در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار بازار، منوچهر فخری ظهر پنجشنبه در نشست شورای حفاظت از آب استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه اصلاح الگوی مصرف آب به‌ویژه در بخش کشاورزی در دستور کار است، اظهار داشت: تسهیلات برای ایجاد سامانه‌های تحت‌فشار آبیاری به کشاورزان سمنانی پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به جذب اعتبارات مربوط به این بخش افزود: در کنار تدوین طرح‌های جامع و اصلاح الگوی مصرف آب، اطلاع‌رسانی دقیقی از روند اجرای طرح‌های مختلف به هم استانی‌ها انجام شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان با تأکید بر لزوم پرهیز از دیدگاه جزیره‌ای توسط مسئولان دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکل کم‌آبی بیان کرد: اجرای دقیق طرح اصلاح الگوی مصرف در استان نیازمند نظرات کارشناسی و بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های بخش کشاورزی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان از تدوین سند سازگاری با کم‌آبی استان خبر داد و گفت: این سند اکنون در مرحله تعیین نوبت برای تصویب قرار دارد.

فخری بابیان اینکه در اجرای طرح‌های مختلف برای عبور از بحران کم‌آبی و مدیریت مصرف، دیدگاه‌های تشکل‌های کشاورزی نیز کمک‌کننده است، یادآور شد: چالش کم‌آبی با برنامه‌ریزی دقیق باید مدیریت شود تا در آینده به مشکلات جدی‌تر برخورد نکنیم.

کد خبر: ۲۰٬۵۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha