۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۷
 نیازهای کاذب ارزی و فضای سوداگری باید محدود شود
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

نیازهای کاذب ارزی و فضای سوداگری باید محدود شود

محبی نجم‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: سیاست رئیس کل بانک مرکزی بر این است تا بازار را با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان را به تعادل برساند.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، بهروز محبی نجم‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سیاست رئیس کل بانک مرکزی بر این است تا بازار را با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان را به تعادل برساند و پیشنهاد مجلس هم این است که سامانه‌ای طراحی شود تا نیازمندان، ارز خود را به راحترین شکل و قیمت مناسب تهیه کنند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس یازدهم در ادامه بیان کرد: شکی وجود ندارد که نیازهای کاذب باید محدود شود و نوع مدل سیاستگذاری به نحوی باشد که فضای سوداگری، بیم از آینده و کم شدن ارزش دارایی سبب نشود، مردم به ذخیره ارزی پناه ببرند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در این رابطه افزود: کشور نیازهای ارزی واقعی و کاذب دارد. با توجه به ورودی ارز و توان پاسخگویی به نیازهای واقعی، بیشترین مشکل کشور نیازهای کاذب است که برای مدیریت آن باید وارد عمل شد. مدیریت این مسئله نیاز دارد تا در بخش‌هایی با کسانی که در صدد ایجاد آشفتگی در بازار هستند، برخورد قضایی صورت گیرد و در بخش‌هایی هم باید از ظرفیت صادرکنندگان و ارز دولت بهره ببریم تا بتوانیم ارز نیمایی و آزاد را بر هم منطبق سازیم.

محبی نجم‌آبادی درباره تاثیر این تصمیم بر اقتصاد کشور ابراز کرد: مسئله این است که هم ارز تحت تاثیر تورم قرار دارد و هم تغییرات ارز ممکن است، تورم را دچار تحول سازد؛ بنابراین رابطه دو طرفه بین تورم و قیمت ارز با تثبیت قیمت به شکل واقعی و نه دستوری برای سیاستگذاری‌ها در طول سال کمک جدی خواهد کرد.

کد خبر: ۲۰۵٬۶۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha