۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱
رشد ۳ برابری ضریب نفوذ صنعت بیمه پس از انقلاب

رشد ۳ برابری ضریب نفوذ صنعت بیمه پس از انقلاب

بنیادی معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی گفت: ضریب نفوذ بیمه پس از انقلاب رشد قابل توجهی داشته است و از عددی نزدیک به نیم قبل از انقلاب به یک و نه دهم رسیده و بیش از سه برابر رشد کرده است.

به گزارش بازار، علی بنیادی معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در خصوص رشد صنعت بیمه در مدت زمان ۴۴ سال انقلاب گفت: ضریب نفوذ بیمه پس از انقلاب رشد قابل توجهی داشته است و از عددی نزدیک به نیم قبل از انقلاب به یک و نه دهم رسیده و بیش از سه برابر رشد کرده است.

وی افزود: همچنین حق بیمه تولیدی از ۲۷ میلیارد ریال به ۱۱۵ همت تبدیل شده است یعنی بیش از ۴۲ هزار برابر، درحالی که حق بیمه سرانه از عدد هشت دهم به سیزده هزار و ششصد تبدیل شده و بیش از هفده برابر شده است.

بنیادی ادامه داد: ما همچنین بیشترین میزان بخش خصوصی را در صنعت بیمه داشتیم از ۱۰ شرکت قبل از انقلاب به بیش از ۳۵ شرکت رسیدیم و از این تعداد به غیر از یک شرکت، بقیه در بخش خصوصی فعال هستند.

وی در خصوص توسعه شبکه فروش تصریح کرد: بعد از انقلاب با توسعه شبکه فروش بیش از ۹۰ هزار نماینده و کارگزار وجود دارد که تلاش می کنند میزان فروش بیمه نامه ها را توسعه دهند.

وی همچنین درمورد اخذ قانون قانون شخص ثالث در بعد از انقلاب عنوان کرد: قانون شخص ثالث کمک میکند ضریب نفوذ را افزایش دهیم این درحالیست که باتوجه به خروج شرکتهای خارجی ما توانستیم در صنعت بیمه بدون اتکا به آن شرکتها، ضریب نفوذ و حق بیمه تولیدی را افزایش دهیم و با پرداخت خسارتهای کلان مایه باعث مردم ایران باشیم.

کد خبر: ۲۰۵٬۶۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha