۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
ضرورت رفع مشکلات بازارچه صنایع دستی آبادان
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

ضرورت رفع مشکلات بازارچه صنایع دستی آبادان

آبادان- مولوی، نایب رئیس فراکسیون توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، سیاحتی و نمایشگاهی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت رفع مشکلات بازارچه صنایع دستی آبادان تاکید کرد.

سیدمحمد مولوی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اشتغالزایی صنایع دستی اظهار کرد: فعالان صنایع دستی آبادان تاکنون حضور موفقی در نمایشگاه‌های کشوری داشته‌اند و باید به صورت ویژه مورد حمایت قرار گیرند.

وی ادامه داد: یکی از مراکز عرضه صنایع دستی در آبادان، بازارچه صنایع دستی واقع در خیابان دبستان این شهر است که هم اکنون دارای مشکلاتی است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطالبات فعالان صنایع دستی، افزود: سیستم سرمایشی در بازارچه صنایع دستی آبادان یکی از مشکلات اصلی این بازارچه بود که اخیرا طبق قولی که به این هنرمندان داده بودم کولرهای ۶۰ هزار تامین کردم.

مولوی توضیح داد: میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سه حوزه در هم آمیخته هستند و اگر یک حوزه با چالش مواجه شود، دیگر حوزه ها را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

وی صنایع دستی را یکی از هویت‌های فرهنگی و تاریخی شهر آبادان عنوان کرد و گفت: ضرورت دارد کودکان و نوجوانان منطقه با آثار زیبا و اصیل منطقه آشنا شوند و یکی از اقدامات موثر در این خصوص، برگزاری تورهای دانش آموزی به منظور بازدید از بازارچه صنایع دستی آبادان است.

نایب رئیس فراکسیون توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، سیاحتی و نمایشگاهی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان در سال ۱۴۰۲ در نوروز آغاز می‌شود پیش بینی کردیم سفرهای نوروزی نسبت به سال‌های گذشته سریعتر آغاز می‌شود به همین علت می‌توان از فضای بازارچه صنایع دستی آبادان برای برگزاری چند رویداد فرهنگی استفاده کرد تا ضمن ایجاد نشاط اجتماعی به معرفی این بازارچه در سطح کشوری و هم اینکه به فروش محصولات کمک بیشتری شود.

کد خبر: ۲۰۵٬۶۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha