۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷
چرا کارنامه عملکرد مدیران هلدینگ‌های وابسته به وزارت کار بررسی نمی‌شود؟
نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس:

چرا کارنامه عملکرد مدیران هلدینگ‌های وابسته به وزارت کار بررسی نمی‌شود؟

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس گفت: چرا کارنامه عملکرد مدیران هلدینگ‌های وابسته به وزارت کار بررسی نمی‌شود؟ تا مشاهده کنید کدام یک از مدیران کارهای نمایشی انجام می دهد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد کعب عمیر، با انتقاد از انفعال وزیر کار و رفاه اجتماعی در خصوص عدم پایبندی به وعده هایش گفت: انتظار می‌رود وزیر کار نسبت به مسائل و اتفاقات مدیران شرکت ها و هلدینگ‌های وابسته به وزارت کار نظارت جدی داشته باشد و اجازه ندهد اقدامات پوپولیستی بسیاری از اتفاقات مهم را لاپوشانی کند.

وی افزود: شرکت حریر خوزستان یکی از شرکت های با کیفیت شهرستان شوش است اما متاسفانه به دلیل مدیریت سنتی و ناکارآمد همچنین بازی‌های سیاسی باعث شد که برای مدتی مسیر زیان‌دهی را طی کند؛ بنابراین زیان ده شدن شرکت حریر باعث نگرانی کارگران شده و این در حالی بوده که هلدینگ های تاسیکو، تاپیکو و شستا هیچ برنامه‌ای برای خروج زیان دهی، افزایش تولید یا توسعه‌ی این شرکت ندارند.

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس بیان کرد: با پیگیری‌ها و تلاش‌های فراوان همچنین با روی کار آمدن مدیر جوان بومی و جهادی در مجموعه شرکت حریر خوزستان خداروشکر این روزها خبرهای مسرت بخشی از این شرکت به گوش می‌رسد؛ لذا خروج از زیان دهی، رسیدن به سوددهی، افزایش تولید، شکسته شدن رکورد تولید، تامین مواد اولیه، عدم وابستگی به خارج، جلوگیری از خروج ارز و تولید کاغذ تیشوی کاملا سفید همگی بیانگر توانمندی مدیریت جوان و تعهد کارکنان دلسوز بوده که باید به این مدیران جوان میدان داده شود.

نماینده شوش در مجلس با اشاره به ثبت رکورد های جدید کمی و کیفی با وجود تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی از سوی مجموعه‌ی تلاشگر شرکت حریر خوزستان گفت: آنچه در این شرکت رخ‌داده نمونه بارز عمل به بیانات رهبر معظم انقلاب است.

کعب عمیر تصریح کرد: متاسفانه شرکت حریر خوزستان پس از تلاش های مجاهدانه مدیران و کارکنان زحمتکش با خروج از زیان دهی و رسیدن به سوددهی و عبور از خطر ورشکستگی، وارد بازهای سیاسی، منفعت طلبی و رفیق بازی هلدینگ‌های تاپیکو، تاسیکو و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) شده است.

وی عنوان کرد: شرکتی که در ابتدای سال با خطر ورشکستگی و تعطیلی مواجه بود با مدیریت جوان و بومی این روزها علاوه بر سوددهی باعث شکسته شدن رکورد تولید در روز و همچنین تولید کاغذ تیشو باکیفیت شده است؛ لذا نباید از چنین مدیرانی که باعث ایجاد آرامش در یک مجموعه تولیدی شده استفاده شود؟

نماینده شوش در مجلس گفت: گویا مدیران شستا و هلدینگ های تاپیکو و تاسیکو از خروج شرکت حریر خوزستان از زیاده دهی و ورشکستگی و قرارگرفتن در مسیر سوددهی و افزایش تولید خوشحال نیستند و انگار نمی خواهند باور کنند که این شرکت به این وضع مطلوب رسیده است.

کعب عمیر بیان کرد: تامین مواد اولیه شرکت حریر خوزستان برای تولید کاغذ تیشو در گذشته خارج از کشور وارد می‌شد اما امروزه شاهد این هستیم که ماده اولیه تولید کاغذ تیشو بومی سازی شده و از خروج ارز جلوگیری شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: رضوانی‌فر مدیرعامل سابق شستا در بازدید از خط تولید شرکت حریر خوزستان با راه‌اندازی خط تولید خمیر کاغذ تیشو جهت توسعه و تکمیل زنجیره‌ی تولید در این شرکت موافقت کرد اما متاسفانه مدیران فعلی شستا و هلدینگ‌های وابسته به آن هیچ گونه توجهی به راه‌اندازی این خط تولید نمی‌کنند.

وی اظهار کرد: نمی دانم چرا با خط تولیدی که با راه‌اندازی آن در شرکت حریر خوزستان باعث جلوگیری از خروج ارز، تامین صددرصدی مواد اولیه کاغذ تیشو، تکمیل زنجیره تولید، رونق اقتصادی، افزایش تولید و اشتغال جوانان شده موافقت نمی‌کنند؟

نماینده شوش در مجلس تصریح کرد: انتظار می‌رود وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به مسائل و اتفاقات مدیران شرکت‌ها و هلدینگ‌های وابسته به وزارت کار نظارت جدی داشته باشد و اصلا اجازه ندهد کارهای نمایشی جلوی خیلی از مسائل مهم را بگیرد.

وی گفت: چرا کارنامه عملکرد مدیران هلدینگ‌های وابسته به وزارت کار بررسی نمی‌شود؟ تا مشاهده کنید کدام یک از مدیران کارهای نمایشی انجام می دهد و کدام یک کارهای جهادی و انقلابی؟

نماینده شوش به برنامه‌های وزیر کار جهت تصدی وزارت کار اشاره کرد و افزود: وزیر کار در ارائه برنامه‌های خود جهت تصدی وزارت کار به استفاده از نیروهای جوان و بومی در پست‌های مدیریتی اشاره کرد اما متاسفانه امروز شاهد هستیم که برخی هلدینگ‌ها به دنبال حذف مدیران بومی توانمند هستند. امیدواریم وزیر به وعده های خود عمل نموده و جلوی این اتفاقات را بگیرد.

کعب عمیر ادامه داد: آقای مرتضوی مدیران شما در هلدینگ های شستا برای شرکت حریر خوزستان چه برنامه ای دارند؟ با این مدیریت آنها باید منتظر واگذاری این شرکت به خصوصی و تعطیلی باشیم!

نماینده شوش بیان کرد: از وزیر کار انتظار داریم بصورت ویژه پیگیر اخراج نیروهای روز مزدی شرکت حریر خوزستان باشد. کارگرانی که بصورت روزمزدی با توجه به نیاز واحدهای مختلف در این شرکت مشغول بکار بودند این روزها متاسفانه به دلیل لجبازی های سیاسی مدیران هلدینگ باعث اخراج کارگران شدند.

کد خبر: ۲۰۵٬۵۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha