۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
برجام نمُرده است| جایگزین معقولی برای توافق هسته‌ای نیست
معاون وزیر خارجه روسیه:

برجام نمُرده است| جایگزین معقولی برای توافق هسته‌ای نیست

ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه ضمن تاکید بر اینکه جایگزین معقولی برای برجام وجود ندارد، اعلام کرد که این توافق هنوز نمُرده است.

به گزارش بازار، ریابکوف امروز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در مسکو ابراز داشت: نمی‌گویم برجام دفن شده است، اما در بخش مراقبت‌های ویژه است.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین تاکید کرد: جایگزین معقول و منطقی برای برجام وجود ندارد و در حال حاضر در این رابطه همه چیز از دست نرفته است.

وی خاطرنشان کرد: طرفین توافق برجام به‌طور دوره‌ای بر تعهد خود به تفاهمات اساسی مندرج در توافق که با موفقیت به حفظ ثبات و تقویت امنیت منطقه‌ای تا لحظه خروج یک‌جانبه آمریکا از آن کمک کرد، تاکید کرده‌اند.

ریابکوف بازگشت هر چه زودتر آمریکا به توافق و عمل کردن به تعهداتش بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را برای این کشور «بهتر» توصیف کرد.

شب گذشته «پیتر استانو» سخنگوی ارشد سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به تداوم تلاش‌ها برای ازسرگیری اجرای برجام، تصریح کرد که این اتحادیه روی جمع‌بندی مذاکرات متمرکز است و هدفش این است که تمام تلاش ها را برای یافتن راه حلی به منظور اجرای صد درصدی این توافق انجام دهد.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم اخیرا در اظهاراتی گفته است که جایگزین بهتری برای برجام وجود ندارد و به تلاش‌ها برای ازسرگیری اجرای این توافق ادامه می‌دهد.

کد خبر: ۲۰۵٬۴۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha