۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴
دستور رئیس‌جمهور برای احداث بازارچه صنایع‌دستی در ورودی تمام شهرها
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عنوان کرد

دستور رئیس‌جمهور برای احداث بازارچه صنایع‌دستی در ورودی تمام شهرها

ضرغامی، وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: بنابه دستور آیت‌الله رئیسی در ورودی هر شهری باید یک بازارچه صنایع‌دستی ایجاد کنیم.

به‌ گزارش بازار، سید عزت‌الله ضرغامی در نشست استانداران سراسر کشور که با حضور احمد وحیدی وزیر کشور که در حاشیه برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی و در محل نمایشگاه دائمی بین‌المللی تهران برگزار شد، اظهار داشت : از استانداران و معاونان وزارت کشور برای برگزاری این نمایشگاه تشکر می‌کنم. چرا که کار را از خودشان می‌دانند و با همت و سلیقه به برگزاری این نمایشگاه اقدام کردند که حتی برخی‌ها اعتقاد دارند در سطح خاورمیانه این نمایشگاه نمونه است.

وزیر میراث فرهنگی افزود: هر استان برای توسعه فعالیت‌هایی که دارد باید یکی دو مورد را محور قرار دهد. یکی از این محورهای مهم گردشگری است. گردشگری اگر رونق بگیرد اشتغال ایجاد می‌کند، توزیع ثروت دارد و حتی مسائل امنیتی و سیاسی را برطرف می‌کند. راه افزایش درآمد استان‌ها گردشگری است. زیرا گردشگری یک حوزه اقتصاد بنیان است. استانداران در مدت مسئولیت اقدامات تاثیرگذاری را در حوزه گردشگری انجام دهند تا برای مردم یادگار بماند.

ضرغامی اضافه کرد: حضور مکرر من در استان‌ها برای این است که مسائل را از نزدیک ببینم و این مسائل را برطرف کنم. به‌عنوان مثال خیلی وقت‌ها یک سرمایه‌گذار در استان معطل موضوعی است. یکی باید زیر میز بزند و مشکل او را برطرف کند. ما تفویض اختیار به مدیران کل استانی دادیم و این تفویض اختیار در موارد لازم به استانداران نیز داده می‌شود تا به ما در اجرای ماموریت ‌های این وزارتخانه کمک کنند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار داشت: البته زمانی که صحبت از گردشگری می‌کنیم حتما صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی را نیز شامل می‌شود. اصلا مهم نیست اقدامات و طرح ها به اسم چه کسی یا چه نهادی انجام می‌شود. مهم این است که کار به خوبی انجام شود و پیگیری شود.

ضرغامی با اشاره به دستور رئیس‌جمهوری درباره احداث بازارچه‌های صنایع‌دستی گفت: بنابه دستور آیت‌الله رئیسی رئیس جمهوری در ورودی هر شهری باید یک بازارچه صنایع‌دستی ایجاد کنیم.

وی به تامین زیرساخت‌های گردشگری اشاره کرد و افزود: در موضوع سرویس‌های بهداشتی که یکی از مسائل مهم در حوزه گردشگری است کارها را داریم جلو می‌بریم. با وزارت راه در این باره صحبت شده است. برنامه‌ریزی این است که در محل‌های مناسب مکان‌هایی در قالب سرویس بهداشتی، نمازخانه و یکی دو فروشگاه و غرفه و نیز چند تابلوی معرفی جاذبه‌ها احداث شود. این موضوع مصوب شده است و در تمام شهرها و استان‌ها این موضوع قابلیت اجرا دارد.

کد خبر: ۲۰۵٬۳۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
      0 0
      سلام چه فایده ای دارد خیلی ها مثل من که بعد از بیست سال زندگی مشترک با دو فرزند هنوز یک مسافرت نمیتونیم بریم برای کی میخواین فروشگاه بزنین :َ