۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
۴۳ مجوز مشاغل خانگی صنایع غذایی در قم صادر شد
طی امسال؛

۴۳ مجوز مشاغل خانگی صنایع غذایی در قم صادر شد

قم- طاهری‌فرد، مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: طی امسال ۱۳۰ درخواست ایجاد مشاغل خانگی در بخش صنایع تبدیلی و غذایی در استان ارائه که از این تعداد ۴۳ مورد منجر به صدور مجوز شد.

به گزارش بازار، حسین طاهری فرد گفت: در همین رابطه میزان تسهیلات معرفی شده مشاغل خانگی حوزه صنایع تبدیلی و غذایی در ۱۰ ماهه مورد نظر به بانک‌های عامل برای پرداخت به متقاضیان راه‌اندازی کسب و کار در این بخش، برابر ۱۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال بوده‌است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی قم افزود: گسترش مشاغل خانگی در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی یکی از بهترین راه‌های افزایش سطح تولید محصولات و ایجاد اشتغال است که به دلیل ویژگی‌های متعدد از جمله عدم نیاز به سرمایه‌گذاری بالا و امکان فعالیت در محیط خانه با مشارکت اعضای خانواده، طی سال‌های اخیر مورد توجه جدی مسئولان استان قم قرار گرفته‌است.

او ادامه داد: در همین راستا و به منظور افزایش فرصت‌های کسب و کار در این حوزه، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت مشاغل خانگی در بخش صنایع غذایی و تبدیلی به متقاضیان با مشارکت شماری از بانک‌های استان در دستور کار قرار گرفته‌است.

طاهری فرد گفت: روش درخواست استفاده از این تسهیلات نیز به این صورت است که فرد متقاضی به نشانی اینترنتی سامانه ملی مجوزها مراجعه و منوی مشاغل خانگی را انتخاب می‌کند، گزینه مورد نظر خود را از مواردی که در آن‌جا برای صنایع تبدیلی و غذایی وجود دارد همچون بسته بندی گیاهان دارویی، بسته و آماده سازی محصولات باغی و گلخانه‌ای، بسته و آماه سازی سبزیجات و ترشیجات، بسته بندی زعفران، شکر، قند، آماده سازی شیرینی خشک و نان سنتی، انتخاب کرده و در آخر کد رهگیری دریافت می‌کند.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی قم عنوان کرد: بعد از دریافت کد رهگیری فرد متقاضی با در دست داشتن آن به بخش مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی قم مراجعه می‌نماید، سپس کارشناس ما از منزل مسکونی مورد نظر متقاضی برای انجام فعالیت بازدید و راهنمایی‌های لازم را به آنان ارائه می‌کند، همچنین از سازمان غذا و دارو استان استعلام گرفته می‌شود و پس از طی مراحلی پاسخ آن به بخش مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی قم داده می‌شود.

او ادامه داد: ما در این مرحله پرونده فرد متقاضی را تکمیل و میزان تسهیلاتی را که به او تعلق می‌گیرد را مشخص می‌کنیم و طی نامه‌ای فرد متقاضی را به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان معرفی می‌نماییم، در آنجا مجوز فعالیت مشاغل خانگی برای فرد متقاضی صادر و به بانک برای دریافت تسهیلات تعیین شده تا سقف یک‌میلیارد ریال، معرفی می‌شود.

کد خبر: ۲۰۵٬۳۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha