۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۴
کاهش ۱۷ درصدی میزان واردات نهاده‌های دامی

کاهش ۱۷ درصدی میزان واردات نهاده‌های دامی

میزان واردات نهاده‌های دامی کشور در ۱۰ ماهه سالجاری با کاهش ۱۷ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته به ۱۲ میلیون و ۹۱ هزار و ۱۱۳ تن رسید.

به گزارش بازار، اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران اعلام کرد: ارزش واردات نهاده‌های دامی در ۱۰ ماهه ۱۴۰۱، ۵ میلیارد و ۹۲۸ میلیون و ۴۴۵ هزار و ۵۲۷ دلار بوده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته تغییری نداشته است.

گفتنی است؛ در بازه زمانی مورد نظر در این گزارش بیش از ۷ میلیون تن ذرت به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۸۳۹ میلیون دلار وارد کشور شده است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی ۸ درصد کاهش و به لحاظ ارزشی ۸ درصد رشد را تجربه کرده است.

بر اساس این گزارش، در ۱۰ ماهه امسال بیش از یک میلیون و ۸۴۴ هزار تن جو به ارزش بیش از ۷۹۵ میلیون دلار وارد کشور شده است که از لحاظ وزنی و ارزشی نسبت به دوره مشابه سال گذشته به ترتیب ۳۳ درصد و ۴ درصد کاهش را تجربه کرده است.

همچنین میزان واردت کنجاله سویا نیز در ۱۰ ماهه امسال بیش از یک میلیون و ۱۱۱ هزار تن به ارزش بیش از ۶۹۹ میلیون دلار بوده است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی و ارزشی به ترتیب کاهش ۴۷ درصدی و ۳۹ درصدی داشته است.

بر اساس این گزارش؛ از فروردین تا دی ماه ۱۴۰۱، بیش از دو میلیون و ۶۱ هزار تن دانه سویا به ارزش بیش از یک میلیارد و ۵۹۴ میلیون دلار وارد شده که در مقایسه به دوره مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب دو و ۲۱ درصد رشد داشته است.

کد خبر: ۲۰۵٬۳۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha