۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
۹۲ درصد تولیدات نفت غرب کشور مربوط به دهلران است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۹۲ درصد تولیدات نفت غرب کشور مربوط به دهلران است

ایلام- علیزاده، نماینده مردم حوزه جنوبی ایلام در مجلس با اشاره به ظرفیت های نفت و گاز در دهلران، گفت: ۹۲ درصد تولیدات نفت غرب کشور مربوط به شهرستان دهلران است.

بهزاد علیزاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: روزانه ۲۰۰ هزار بشکه نفت در مناطق نفت و گاز غرب برداشت می شود که ۹۲ درصد تولیدات مربوط به شهرستان دهلران است.

وی تصریح کرد: هم اکنون چندین پروژه مهم نفت، گاز و پتروشیمی در شهرستان در حال اجرایی شدن است.

نماینده حوزه جنوبی ایلام در مجلس با اشاره به اینکه ان جی ال ۳۱۰۰ دهلران به عنوان یکی از مهمترین پروژه های گازی در کشور در شهرستان دهلران در حال اجرایی شدن است، افزود: تاکنون اعتباری افزون بر ۲۱۰ هزار میلیارد ریال در پروژه ان جی ال ۳۱۰۰ دهلران هزینه شده است.

علیزاده اضافه کرد: پروژه ان جی ال ۳۱۰۰ دهلران با ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است، تولید اصلی این واحد اتان است که خوراک اصلی پتروشیمی دهلران محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: با بهره برداری از پتروشیمی ایلام سالانه ۶۲۹ هزار تن اتیلن، ۱۴۳هزار تن پروپیلن، ۴۳ هزار تن بنزین پیرولیزو ۶ هزار تن نفت سنگین تولید می شود.

وی عنوان کرد: امسال سه هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال از بودجه مسئولیت های اجتماعی نفت در پروژه های حوزه جنوبی این استان هزینه می شود.

کد خبر: ۲۰۵٬۲۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha