۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
ایران به مقاوله نامه ایمنی و بهداشت شغلی سازمان بین‌المللی کار پیوست
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

ایران به مقاوله نامه ایمنی و بهداشت شغلی سازمان بین‌المللی کار پیوست

مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پیوستن جمهوری اسلامی ایران به مقاوله نامه ایمنی و بهداشت شغلی شماره ۱۵۵ سازمان بین‌المللی کار( ILO) خبر داد.

به گزارش بازار، سیدصولت مرتضوی در آئین مجازی رونمایی از الحاق جمهوری اسلامی ایران به این مقاوله نامه اظهار کرد: لایحه پیوستن جمهوری اسلامی ایران به مقاوله نامه ایمنی و بهداشت شغلی شماره ۱۵۵، در دولت تهیه و پس از موافقت مجلس شورای اسلامی امروز به سازمان بین‌المللی کار ( ILO) اعلام شد.

وی افزود: ایران با ملت‌ها، دولت‌ها و نهادهای بین‌المللی بر مبنای گسترش صلح، ثبات و همزیستی جهانی تعامل دارد.

مرتضوی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در برابر قدرت طلبی و یکجانبه گرایی خواهد ‌ایستاد.
وی ادامه داد: امروزه در جهانی که قدرت‌های استکباری با ابزارهای تهدید، تحریم ها را بر ملت‌ها تحمیل می‌کنند، ایران به الگویی برای مقاومت و ‌ایستادگی ملت‌های آزادی خواه جهان تبدیل شده است.

مرتضوی تصریح کرد: فرایند الحاق جمهوری اسلامی ایران به مقاوله نامه ایمنی و بهداشت شغلی پس از طی گام‌های قانونی و با حمایت شرکای اجتماعی به سرانجام رسید.

وی گفت: ایران پس از ارسال لایحه و تصویب این قانون در مجلس شورای اسلامی نسبت به تدوین آیین‌نامه اجرایی آن در شورای عالی حفاظت فنی اقدام کرد که هم اکنون در مراحل پایانی‌ قرار دارد.

مرتضوی کاهش ۱۵ درصدی نرخ آسیب‌های شغلی‌ را از جمله مهم‌ترین دستاوردهای ایران در مسیر ارتقای فرهنگ ایمنی و بهداشت کار عنوان کرد و گفت: در پایان سال ۱۴۰۰ شاهد کاهش ۱۷ درصدی تعداد کارگران فوت شده به ازای یک هزار نفر کارگر بوده‌ایم.

وی، تحریم‌های ظالمانه آمریکا و غرب را مانع ورود فناوری های ایمنی به کشور و به نوعی تروریسم ایمنی توصیف کرد.

مرتضوی گفت: استفاده از ظرفیت تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در ارتقای ایمنی کارگاه‌های کشور و مشارکت آن‌ها در برنامه‌های ایمنی و بهداشت کار در دستورکار وزارت کار قرار دارد.

وی، تصویب آیین‌نامه اجرایی قانون مقاوله نامه، پیش مطالعات تدوین آیین‌نامه‌های مربوط به موضوع بر حق دانستن و امتناع از کار خطرناک برای نیروی کار، بررسی تهیه آیین‌نامه انضباطی ایمنی و بهداشت شغلی در محل کار برای حمایت از نیروی کار و کارفرما، ایجاد سازمان یکپارچه بازرسی کار، ایمنی و بهداشت شغلی را مهم‌ترین دستاوردهای وزارت کار در زمینه بهداشت ایمنی کار عنوان کرد.

کد خبر: ۲۰۵٬۱۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha