۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹
کاهش «ضریب گرد کردن» در محاسبه وجوه تضمین بازار اختیار معامله بورس تهران

کاهش «ضریب گرد کردن» در محاسبه وجوه تضمین بازار اختیار معامله بورس تهران

مدیر عملیات بازار ابزارهای نوین مالی شرکت بورس اوراق بهادار تهران از کاهش ضریب گرد کردن (C) در محاسبات مربوط به وجوه تضمین بازار اختیار معامله بورس اوراق بهادار تهران خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از بورس تهران، وحید مطهری‌نیا گفت: در راستای افزایش هرچه بیشتر عمق بازار و تسهیل انجام معاملات در بازار اختیار معامله بورس تهران، ضریب گرد کردن (C) در محاسبات مربوط به وجوه تضمین، به پیشنهاد بورس تهران و با تایید شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، از ۱۰۰۰۰۰ ریال به ۱۰۰۰۰ ریال کاهش یافته است.

مدیر عملیات بازار ابزارهای نوین مالی تصریح کرد: با این اصلاح، از افزایش غیرمنطقی وجوه تضمین در برخی از نمادهای معاملاتی جلوگیری خواهد شد. همچنین این تغییر برای تمامی نمادهای جدید درنظر گرفته شده و از طریق اطلاعیه‌های مربوط به آغاز دوره معاملاتی نمادهای اختیارمعامله اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی افزود: این تغییر به‌منظور واقعی شدن وجوه تضمین برای تمامی نمادهای اختیارمعامله و تسهیل انجام معاملات در این بازار اتخاذ شده است.

مطهری نیا گفت: اقدامات توسعه‌ای در بازار اختیار معامله و همچنین راه‌اندازی بازار آتی تک‌سهم با جدیت پیگیری شده که به مرور نتایج آن در افزایش حجم و ارزش بازار قابل مشاهده می‌باشد.

کد خبر: ۲۰۵٬۰۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha