۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
۴۰ هزار شغل دانش‌بنیان در کشور ایجاد شد
وزیر علوم:

۴۰ هزار شغل دانش‌بنیان در کشور ایجاد شد

سمنان- وزیر علوم تحقیقات و فناوری کابینه سیزدهم گفت: در طول یک سال اخیر بیش از ۴۰ هزار شغل در بخش دانش‌بنیان و در پارک‌های علم و فناوری کشور ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد علی زلفی گل ظهر سه شنبه در حاشیه سفر به سمنان و در جمع خبرنگاران به میزبانی دانشگاه سمنان ضمن اشاره به اولویت‌های وزارت علوم در راستای توسعه علمی و فناوری دانشگاه‌های کشور، بیان کرد: توسعه شرکت دانش بنیان و هسته‌های فناور یکی از اولویت‌های وزارت خانه است.

وی با بیان اینکه ۱۱ هزار هسته فناور در سراسر کشور از ابتدای دولت سیزدهم تشکیل شده است، افزود: در این دوران همچنین شاهد ایجاد هفت هزار شرکت دانش بنیان بوده‌ایم.

عضو کابینه سیزدهم از توسعه خانه‌های خلاق در سراسر کشور به مثابه یکی از اولویت‌های وزارتخانه در زمینه توسعه فناوری و اقتصاد دانش بنیان خبر داد و گفت: ایجاد معاونت فناوری و نوآوری در مجموعه وزارت علوم از جمله دیگر اقداماتی است که در دولت سیزدهم انجام شد.

زلفی گل توجه به هسته‌های دانش‌بنیان و دانش محور را اولویت این معاونت دانست و تاکید کرد: توسعه شرکت‌های دانش بنیان و حمایت از هسته‌های فناور از جمله اولویت‌های وزارت علوم خواهد بود که در این راستا موفقیت‌های خوبی نیز کسب شده است.

وی با بیان اینکه در طول یک سال اخیر بیش از ۴۰ هزار شغل در بخش دانش‌بنیان در پارک‌های علم و فناوری کشور ایجاد شده است، گفت: این اقدام توانسته گشایش خوبی را در زمینه اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در کشور ایجاد کند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در کنار دو اولویت مذکور یعنی توسعه شرکت دانش بنیان و هسته‌های فناور و خانه‌های خلاق، این وزارتخانه دو موضوع دیگر را هم به مثابه اولویت دنبال می‌کند، گفت: حمایت از پسادکتری و برگزاری تور فناوری دیگر موضوعی است که در کنار توسعه پردیس و پارک علم و فناوری در مجموعه وزارت علوم دنبال می‌شود.

کد خبر: ۲۰۴٬۹۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha