۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۱
۹۵ درصد تجهیزات صنعت برق در داخل کشور تولید می‌شود
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ساتکاب:

۹۵ درصد تجهیزات صنعت برق در داخل کشور تولید می‌شود

زنجان-رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ساتکاب،به وضعیت صنعت برق کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۹۵ درصد تجهیزات صنعت برق در داخل کشور تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار،مجتبی اکبری عصر دوشنبه در حاشیه افتتاح خط برش ورق هسته شرکت ایران ترانسفو زنجان در جمع خبرنگاران،گفت: در حالحاضر یک هزار و ۶۵۰ شرکت دانش بنیان در حوزه صنعت برق کشور فعالیت می کنند.

وی اظهار داشت: در تلاش هستیم با برگزاری جلساتی، نیازهای این بخش را بیش از گذشته شناسایی و رفع کنیم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ساتکاب، گفت: استان زنجان مجموعه ای از شرکت های حوزه تاسیسات برق را در خود جای داده و بر این اساس یک واحد دارنده طرح تحقیق و توسعه توسط شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها در این استان شکل خواهد گرفت.

اکبری تاکید کرد: طرح‌های توسعه‌ای شرکت های برق عامل رجوع به شرکت های دانش بنیان و راه اندازی کارخانه های نوآوری است و این مهم می تواند به ارتباط هر چه بیشتر شرکت های دانش بنیان و صنعت منتهی شود.

وی به وضعیت صنعت برق کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۹۵ درصد تجهیزات صنعت برق در داخل کشور تولید می‌شود.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ساتکاب، ابراز داشت: طبق مصوبه هیات وزیران، طرح های توسعه ای می تواند با مجموعه های صنعتی، کارخانه های نوآوری در حوزه های تخصصی ایجاد کند.

اکبری افزود: با همکاری های بین بخشی، کارخانه نوآوری صنعت برق و انرژی برای اولین بار در کشور ما و در این استان ایجاد می شود و هدف از انجام این کار، تقویت ارتباط بین دانشگاه و صنعت و همچنین انسجام بخشی در طراحی و ایده های نوآورانه است.

کد خبر: ۲۰۴٬۸۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha