۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶
خرید یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم در ۱۸ استان کشور
مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران خبر داد

خرید یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم در ۱۸ استان کشور

سعادتی کیا، مدیر کل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: از نیمه‌ی دوم فروردین‌ماه سال‌جاری تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۰۰هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، مرتضی سعادتی‌کیا بیان کرد: خرید تضمینی گندم از نیمه دوم فروردین از استان‌های بوشهر، خوزستان، ایلام و هرمزگان آغاز شده است.

سعادتی‌کیا افزود: در حال حاضر ۱۸ استان وارد عملیات خرید تضمینی شده‌اند و تا پایان آبان خرید گندم در کشور ادامه دارد.

وی مقدار خرید تضمینی گندم را تاکنون یک میلیون و ۵۹۱ تن به ارزش حدود ۴هزار میلیارد تومان در سطح کشور اعلام کرد.

مدیر کل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران اضافه کرد: استان خوزستان با خرید بیش از یک میلیون و ۱۸ هزار تن پیشتاز در خرید تضمینی گندم است.

سعادتی‌کیا در خصوص پیش بینی میزان خرید تضمینی گندم در کشور گفت: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید گندم از ۶ میلیون هکتار سطح زیر کشت و تولید ۱۴ میلیون تن گندم در کشور، مجموع خرید تضمینی گندم در کشور را ۱۰ میلیون تن اعلام کرده است.

وی گفت: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی با ۴ درصد افت مفید و یک درصد افت غیر مفید۲۵۰۰ تومان و گندم دروم ۲۶۰۰ تومان است.

مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران با اعلام اینکه مطالبات گندم‌کاران تا نیمه‌های اردیبهشت به روز پرداخت شده است گفت: مبلغ کمی از پول کشاورزان باقیمانده که به‌زودی با تأمین اعتبارات لازم پرداخت می‌شود.

سعادتی‌کیا در ادامه گفت: از ابتدای فروردین تاکنون ۹۴ هزار و ۹۲۵ تن کلزا به ارزش بالغ بر ۴۲۵ میلیارد تومان خریداری شده است و بیش از ۹۹ درصد از پول کشاورزان پرداخت شده است.

وی گفت: استان خوزستان در خرید تضمینی کلزا نیز همانند گندم با خرید ۶۲ هزارو ۳۲۹ تن رتبه ی اول خرید این محصول را کسب نموده است.

مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: با وجود اینکه خرید تضمینی کلزا هنوز در استان‌های شمالی کشور آغاز نشده است خرید این محصول تاکنون نسبت به سال گذشته در همین مقطع زمانی افزایش داشته است.

کد خبر: ۲۰٬۴۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha