۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
تعطیلی ۶۶۵۰ فرصت شغلی در شرکت «دِل»| تعدیل بیشتری در راه است!
ادامه رکود در بازار کار آمریکا؛

تعطیلی ۶۶۵۰ فرصت شغلی در شرکت «دِل»| تعدیل بیشتری در راه است!

شرکت مشهور کامپیوتر سازی «دل» از تعدیل ۶۶۵۰ فرصت شغلی در شعب مختلف خود در کشورهای مختلف خبر داد.

به گزارش بازار، شرکت مشهور کامپیوترسازی «دل» از تعدیل ۶۶۵۰ فرصت شغلی در شعب مختلف خود در کشورهای مختلف خبر داد.

بر اساس این گزارش، دل با انتشار بیانیه ای رسمی اعلام کرده که قصد دارد به دلیل رکود سنگین و کاهش فروش محصولات این شرکت، بیش از ۵ درصد از نیروی کار خود در کشورهای مختلف را تعدیل نماید.

این سومین شرکت آمریکایی بزرگ پس از هلدینگ بانکی گلدمن ساکس و آلفابت (شرکت مادر گوگل) است که هفته های گذشته از تعدیل نیروی کار خود خبر داده است. یکی از دلایل دیگر کاهش بازدهی شرکت های آمریکایی طی ماه های اخیر، ادامه سیاست افزایش نرخ بهره بانکی در این کشور و سرازیر شدن سرمایه های مردمی به سمت بانک ها به جای خرید سهام شرکت های بزرگ است؛ موضوعی که نهایتا منجر به شکل گیری رکود سنگین برای شرکت های تولیدی آمریکا شده است.

از سوی دیگر، کاهش چشمگیر فروش انواع کامپیوتر و تلفن همراه در سراسر جهان پس از دوران همه گیری کرونا، از جمله دیگر دلایل کاهش توان شرکت های بزرگ فعال در صنعت فناوری اطلاعات کشورهای بزرگ صنعتی محسوب می شود.

با اینحال، «جف کلارک» مدیر اجرایی شرکت دل معتقد است علیرغم تهدیل پنج درصدی نیرو در دل، به احتمال زیاد این اقدام هنوز جوابگو نبوده و تعدیل های بیشتری نیز طی ماه های آتی در راه خواهد بود.

کلارک در این خصوص گفت: آنچه ما می دانیم، این است که شرایط بازار و آینده آن طی ماه های وخیم تر خواهد شد... دل برای تنظیم شرایط مالی خود با وضع موجود، باید دستکم ۲۵ درصد از نیروی کار شرکت را تعدیل نماید.

کد خبر: ۲۰۴٬۸۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha