۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲
تغییر کاربری اراضی بلای جان کشاورزی اصفهان| منابع آبی به یک سوم رسید
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

تغییر کاربری اراضی بلای جان کشاورزی اصفهان| منابع آبی به یک سوم رسید

اصفهان-مرادمند؛رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: تغییر کاربری اراضی بلای جان کشاورزی کشور شده است به نوعی که این زمینها با دیوارکشی به قیمت چند میلیاردتومان به فروش می‌رسد که ارزش افزوده کاذب است.

مهرداد مرادمند در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اظهار داشت: ۱۷۳ پروژه در بخش کشاورزی استان اصفهان با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۸۱ میلیارد تومان به مناسبت دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد که با بهره‌برداری از این طرح‌ها، زمینه اشتغال پایدار برای حدود ۶۵۰ نفر فراهم خواهد شد و اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر نیز تثبیت می‌شود.

وی با اشاره به جزئیات پروژه‌های مورد بهره‌برداری در دهه فجر افزود: تولیدات گیاهی ۸۸ طرح، آب و خاک و امور فنی و مهندسی ۳۵ طرح و تولیدات دام، طیور و آبزیان ۱۴ طرح امور عشایر ۲۰ طرح، دامپزشکی شش طرح، تحقیقات کشاورزی پنج طرح، صنایع کشاورزی سه طرح و تعاون روستایی دو طرح از مجموع این پروژه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: اعتبارات ویژه این سازمان از سفر ریاست جمهوری سه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است که طی سه سال و از سه منبع تخصیص اعتبارات استان، سازمان برنامه و بودجه و اعتبارات وزارت جهاد کشاورزی تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتبارات تملک دارایی‌ها چهار برابر سال گذشته بوده است، ادامه داد: فروش اموال مازاد یا همان طرح مولدسازازی و نیز تهاتر و آزادسازی دارایی‌هایی بلوکه شده‌ای که باید در اختیار تولید قرار گیرد به جهاد کشاورزی استان اختصاص خواهد یافت.

منابع آبی کشاورزی اصفهان به ۲.۵ میلیارد مترمکعب رسید

مرادمند اضافه کرد: اگرچه افزایش بارش‌ها باعث می‌شود از تنگناهای خشکسالی خارج شویم اما بهینه مصرف کردن آب را در برنامه خود قرار داده‌ایم و باید راندمان مصرف آب نیز بهبود یاید.

وی تاکید کرد: منابع آبی کشاورزی استان یک سوم سال‌های قبل شده و از حدود هفت میلیارد متر مکعب در سال‌های اخیر به زیر دو و نیم میلیارد متر مکعب رسیده است با این حال سعی کرده‌ایم اشتغال بخش کشاورزی و میزان تولید آن را سرپا نگه داریم اما این حوزه توان بیشتری ندارد و لازم است که منابع آبی ازدست رفته آن تامین شود.

تغییر کاربری اراضی بلای جان بخش کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه تغییر کاربری اراضی بلای جان بخش کشاورزی کشور شده است، گفت: زمین‌های کشاورزی با دیوارکشی و ایجاد یک سازه با قیمت چند میلیارد تومان به فروش می‌رسد که ارزش افزوده کاذب و مقطعی است؛ حتی ممکن است خریداران با صدور احکام قضایی متضرر شوند همانگونه که در شرق اصفهان تاکنون دو هزار مورد شکایت به ثبت رسیده است.

کد خبر: ۲۰۴٬۷۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ایران دوست IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
      0 0
      سلام چرا اجازه میدهند بسازند و خریداران این بخش که اکثرا از افراد ضعیف اقتصادی هستند و به امیدی باغی خریداری کردند و زندگیشون را خرج باغ کنند و بعد تخریب!!!! آیا اگر خانه ای را بخواییم بسازیم و یا تعمیرات کنیم همان ابتدا ،شهرداری اخطار نمیدهد و وسایل ساخت را در صورت عدم داشتن مجوز با خود نمیبرد و اجازه ساخت نمیدهد؟ و چرا در مورد باغات در لحطه و زمان ساخت اقدام قانونی نمیشود؟ چرا قانون را خوب اجرا نمیکنید ؟ اینجور اقدامات شدیدا تولید نارضایتی میکند