۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۱
شرکت فناوری دل بیش از ۶ هزار کارمند خود را اخراج می‌کند

شرکت فناوری دل بیش از ۶ هزار کارمند خود را اخراج می‌کند

شرکت‌های مختلف از مایکروسافت گرفته تا آمازون اخیراً هزاران تن از کارمندان خود را اخراج کرده اند تا با مشکلات ناشی از کاهش تقاضا که نتیجه افزایش تورم است، مقابله کنند.

به گزارش بازار، بلومبرگ نوشت، شرکت فناوری «دِل» (Dell) حدود ۶۶۵۰ شغل یا تقریباً پنج درصد از نیروی کار جهانی خود را حذف خواهد کرد.

علت این تصمیم، کاهش تقاضا برای رایانه‌های شخصی تولید شده در این شرکت آمریکایی عنوان شده است. جف کلارک، از مدیران عملیاتی شرکت دل، در یادداشتی خطاب به کارمندان نوشت: «این شرکت شرایط بازاری را تجربه می‌کند که با آینده‌ای نامشخص درحال فرسایش است. اقدامات قبلی ما که به منظور کاهش هزینه‌ها انجام شد، از جمله متوقف کردن استخدام نیرو و ایجاد محدودیت برای سفر، دیگر جوابگو نیست.»

شرکت‌های مختلف از مایکروسافت گرفته تا آمازون و گلدمن ساکس اخیراً هزاران تن از کارمندان خود را اخراج کرده اند تا با مشکلات ناشی از کاهش تقاضا که نتیجه افزایش تورم است، مقابله کنند.

گزارشی که روز پنجشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد تعدیل نیروی کار در آمریکا در ژانویه به بالاترین میزان خود در بیش از دو سال گذشته رسید، زیرا شرکت‌های فناوری برای این که خود را به منظور مقابله با رکود احتمالی آماده کنند، نیروهای خود را با سرعتی کم سابقه اخراج می‌کنند.

کد خبر: ۲۰۴٬۷۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha