۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
۵۶۸ طرح اقتصادی در اردبیل در حال اجراست
معاون استاندار اردبیل در گفتگو با بازار:

۵۶۸ طرح اقتصادی در اردبیل در حال اجراست

اردبیل - عبداللهی عابد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: ۵۶۸ طرح اقتصادی در حوزه های کشاورزی، صنعت و گردشگری در استان اردبیل در حال اجراست.

یاسر عبداللهی عابد در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: این پروژه ها ۴۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که از این تعداد طرح اقتصادی در دهه فجر ۳۰ طرح در مناطق مختلف استان اردبیل به بهره برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: در بخش گردشگری ۱۱ طرح مهم در حال اجراست که با بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی این طرح ها تا دو سال آینده آماده بهره برداری خواهند شد تا فرصت اشتغال یک هزار نفر در این حوزه فراهم آید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل بیان کرد: با تکمیل و بهره برداری از طرح های مهم اقتصادی در استان اردبیل گام به گام فرصت اشتغال ۱۰ هزار نفری نیز فراهم می آید.

توسعه ۱۷۰۰ هکتار گلخانه در اردبیل

عبداللهی عابد ادامه داد: در عرصه کشاورزی پایاب سد خداآفرین ظرفیت بی نظیری است و در کنار آن توسعه یک هزار و ۷۰۰ هکتار گلخانه در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: یک هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی برای توسعه گلخانه ها در نظر گرفته شده که ۶۰۰ هکتار آن در مرحله سرمایه گذاری است و تا پایان امسال نیز ۳۰ هکتار مجموعه گلخانه ای در استان اردبیل به بهره برداری می رسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل تولید محصولات صادرات محور را اولویت اصلی مجتمع های گلخانه ای اعلام کرد و گفت: در واگذاری زمین برای سرمایه گذاران در این حوزه مشکلی وجود ندارد و یکی از اولویت های جهاد کشاورزی حمایت و پشتیبانی از توسعه شهرک های گلخانه ای و تولید محصولات متنوع در آن است.

فرصت اشتغال ۱۰ نفری در توسعه هر هکتار گلخانه

عبداللهی عابد تصریح کرد: هر هکتار توسعه گلخانه به طور مستقیم فرصت اشتغال ۱۰ نفر را فراهم می آورد و در کنار آن اشتغال غیرمستقیم نیز از اهداف و رویکردهای اصلی است.
۲۴۰۰ مصوبه در ستاد تسهیل اردبیل

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل بیان کرد: در کنار ظرفیت های خوب اشتغال بخش گردشگری و کشاورزی در حوزه صنعت نیز باشگاه هزارتایی را در حوزه کارآفرینی به جد دنبال می کنیم و امیدواریم امسال بخش عظیمی از ظرفیت اشتغال این حوزه محقق شود.

عبداللهی عابد ادامه داد: ۵۹۰ واحد صنعتی در استان اردبیل در مسیر تولید و اشتغال با چالش هایی روبرو بودند که سعی شده بخش عظیمی از مشکلات آنها در جلسات ستاد تسهیل برطرف شود.

۲۰ هزار همت تسهیلات بانکی برای حمایت از تولید و اشتغال پرداخت شده است

وی از برگزاری ۹۵ جلسه ستاد تسهیل در دولت سیزدهم در استان اردبیل خبر داد و اضافه کرد: ۲ هزار و ۴۰۰ مصوبه این جلسات پیگیری شده و بخشی از آنها نیز محقق شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل اظهار کرد: در ۱۰ ماهه امسال ۲۰ هزار همت تسهیلات بانکی برای حمایت از تولید و اشتغال پرداخت شده که بخش عظیمی از آنها در حوزه کشاورزی، صنعت و گردشگری بوده است.

عبداللهی عابد بیان کرد: طرح های حوزه مسکن، خدماتی و بازرگانی در رده های بعدی پرداختی تسهیلات قرار دارند.

قیمت آرد یارانه ای نسبت به آرد آزاد ۲۰ تا ۳۰ برابر بیشتر است

وی گفت: این میزان تسهیلات در مقایسه با آمار سال گذشته ۶۰ درصد رشد نشان می دهد که امیدواریم نتایج آن منجر به افزایش تولید در بخش های مختلف و ایجاد فرصت های اشتغال بیشتر شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل افزود: قیمت آرد یارانه ای نسبت به آرد آزاد ۲۰ تا ۳۰ برابر بیشتر است و این فاصله قیمت در سال های گذشته مشکلاتی را در قاچاق آرد و فروش آزاد آن به وجود آورده بود.

عبداللهی عابد اقدام دولت سیزدهم را در ساماندهی تهیه و توزیع آرد بین نانوایی ها یادآور شد و بیان کرد: با نصب دستگاه های پوز در نانوایی ها جلوی بخش عظیمی از قاچاق آرد گرفته شده و به تناسب پخت سهمیه آرد به نانوایی ها اختصاص می یابد.

وی گفت: با اجرای کامل این طرح در یک زنجیره مناسب امیدواریم شاهد واقعی شدن قیمت نان و جلوگیری از اجحاف در این حوزه باشیم.

کد خبر: ۲۰۴٬۶۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha