۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
«رولز رویس» ۹ هزار کارگر خود را اخراج می کند
بحران در صنعت کرونازده هوانوردی؛

«رولز رویس» ۹ هزار کارگر خود را اخراج می کند

شرکت هوا-فضا و صنایع دفاعی بریتانیایی و چندملیتی اعلام کرده که قصد دارد ۹ هزار شغل را، معادل تقریبا یک پنجم نیروی کار این شرکت، در نتیجه تاثیر بحران کرونا بر صنعت هوانوردی کاهش دهد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، بنابر گزارش تارنمای اسکای نیوز، این شرکت تولیدکننده موتور هواگرد در جهان از برنامه های خود با هدف کاهش ۱.۳ میلیارد پوندی در هزینه سالانه خود خبر داده است که ۷۰۰ میلیون پوند آن از کاهش شغل به دست می آید.

طرح کاهش هزینه ها جبران خسارت این شرکت به دلیل بحران کرونا را که باعث به زمین نشستن هواپیماهای بیشتر خطوط هوایی جهان شد، هدف قرار می دهد.

رولز رویس اعلام کرده که کاهش اشتغال در فعالیت های تجاری هوافضای این شرکت به بدترین وجه احساس خواهد شد و به زودی مذاکرات با اتحادیه ها را آغاز می کند. با این حال مسئولان این شرکت تاکید دارند که این تصمیم بر بخش های تولیدات دفاعی این شرکت در بریتانیا و آمریکا تاثیری نخواهد داشت.

رولز رویس براساس ساعات پرواز حقوق کارمندان خطوط هواپیمایی را پرداخت می کند و مفهوم آن این است که کاهش سفرهای هوایی که انتظار می رود دستکم سالها طول بکشد بر این شرکت بی تاثیر نخواهد بود.

بخش هوا-فضای رولز رویس تقریبا نیمی از درامد سالانه آن را تشکیل می دهد.

کد خبر: ۲۰٬۴۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha