۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸
اختلال در مسیر تردد محورهای مواصلاتی اصفهان| هشدار زرد هواشناسی صادر شد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

اختلال در مسیر تردد محورهای مواصلاتی اصفهان| هشدار زرد هواشناسی صادر شد

اصفهان-شیشه فروش؛مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت:اختلال در مسیر تردد محورهای مواصلاتی اصفهان به شیراز واصفهان به یزد، اصفهان به چهارمحال و بختیاری واصفهان به کهکیلویه وبویراحمد انتظار می‌رود.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به فعالیت مجدد سامانه بارشی در اصفهان از فردا اظهار کرد: این سامانه به‌تدریج بیشتر مناطق استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بارش برف و کاهش دمای هوا را در بیشتر مناطق به‌دنبال دارد.

وی با اشاره به بارش برف ، کولاک برف در گردنه ها ، کاهش دید و مه آلودگی ، گاهی وزش باد شدید افزود: و بر این اساس لغزندگی سطح جاده ها ، اختلال و کاهش دید در جاده ها، احتمال اختلال در سفرهای بین شهری به ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، آب گرفتگی معابر عمومی، احتمال آسیب به صنعت کشاورزی، آسیب به سازه های شهری و روستایی، احتمال شکستن درختان فرسوده انتظار می رود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: احتمال اختلال در مسیر تردد محورهای مواصلاتی اصفهان به شیراز و اصفهان به یزد-اصفهان به چهارمحال و بختیاری، اصفهان به کهکیلویه و بویراحمد وجود دارد.

وی ادامه داد: احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، تمهیدات لازم در جهت حفظ ماشین‌آلات کشاورزی، آمادگی راهداری به ویژه در گردنه‌های برف‌گیر، توقف فعالیت ها درفضای باز و انجام تدابیر پیشگیرانه در جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید لازم است.

وارد شدن خسارت به شماری از واحدهای مسکونی روستایی فرسوده

شیشه فروش وی درباره خسارات ناشی از بارش برف و باران نیز تاکید کرد: ارزیابی‌های اولیه از وارد شدن خسارت به شماری از واحدهای مسکونی روستایی فرسوده در مناطق روستایی برخی شهرستان ها از جمله پشتکوه فریدونشهر، بخش پادنا و وردشت سمیرم، چنارود چادگان، بخش کرچمبوی بویین میاندشت و بخش زنده رود فریدن حکایت دارد.

وی با اشاره به از برف روبی سه هزار کیلومتر از جاده‌های مسدود و نیمه مسدود در غرب و جنوب اصفهان گفت: این عملیات با پشتیبانی ۵۵۰ دستگاه ماشین آلات، ۲۰۰ دستگاه تجهیزات امداد زمستانی و ۷۵۰ نفر نیروی راهداری انجام شد.

ساکنان ۱۰۰ روستا برای تردد به دلیل انباشت برف و کولاک با مشکل روبه رو هستند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: همچنان راه ۴۰ روستا در بخش پشتکوه دوم فریدونشهر و بخش وردشت و پادنای سمیرم مسدود است و ساکنان ۱۰۰ روستا برای تردد به دلیل انباشت برف و کولاک با مشکل روبه رو هستند که ۵۲ تیم با پشتیبانی ۷۲ دستگاه ماشین آلات برف روبی شهرداری در حال بازگشایی و برف روبی از خیابان ها و معابر شهری هستند و تلاش برای بازگشایی معابر و کوچه های بیش از ۱۰۰ روستا ادامه دارد.

کد خبر: ۲۰۴٬۵۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha