۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹
کشت گلخانه ای خسارت کشاورزی را به حداقل می رساند
یک تولیدکننده:

کشت گلخانه ای خسارت کشاورزی را به حداقل می رساند

گرگان- بارانی، تولیدکننده محصولات گلخانه ای صرفه‌جویی در مصرف آب، بهره‌وری تمام فصول را از قابلیت های این نوع کشت دانست و گفت: در این روش خسارات کشاورزی هم به حداقل می رسد.

مرتضی بارانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: پرورش گل و گیاه آپارتمانی در فضای گلخانه به لحاظ مصرف انرژی، بسیار به صرفه است.

این تولیدکننده محصولات گلخانه ای افزود: بهبود بهره وری از منابع آب موجود، مهمترین مزیت کشت گلخانه‌ است که باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

وی یادآورشد: صرفه‌جویی در مصرف آب، افزایش بهره‌وری، امکان کاشت و برداشت محصول در تمام فصل ها و قابلیت مقابله با تهدید و خسارات، از مزایای کشت گلخانه‌ای است.

به گفته بارانی، کشت گلخانه‌ای امکان تولید محصول در اراضی نامرغوبی که کشت محصولات زراعی و باغی در خاک آن میسر نبوده را امکان پذیر می کند.

این تولیدکننده محصولات گلخانه ای خاطرنشان کرد: پرورش محصولات کشاورزی مانند سبزی، صیفی و گیاهان زینتی در گلخانه‌ها، امکان تولید آن در خارج از فصل را امکانپذیر می کند.

بارانی ضمن یادآوری این نکته که هزینه های تولید افزایش یافته، گفت: گذشته از این موضوع، کمبود نقدینگی از دیگر مشکلاتی است که گلخانه داران با آن مواجه هستند.

وی در خاتمه یادآور شد: ارائه تسهیلات کم بهره و بلند مدت می تواند یکی از اقدامات حمایتی دولت از تولیدکنندگان باشد تا از این طریق نقدینگی لازم‌ برای تولیدکنندگان فراهم شود.

کد خبر: ۲۰۴٬۴۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha