۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵
خرید حمایتی دام ردیف بودجه ای ندارد| سرفصل های بخش کشاورزی را در کمیسیون تلفیق تقویت می کنیم
عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲:

خرید حمایتی دام ردیف بودجه ای ندارد| سرفصل های بخش کشاورزی را در کمیسیون تلفیق تقویت می کنیم

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ با بیان اینکه خرید حمایتی دام در بودجه سال ۱۴۰۲ ردیفی ندارد، گفت: تلاش می کنیم در کمیسیون تلفیق سرفصل های بخش کشاورزی را تقویت کنیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، امان الله حسین پور، گفت: متاسفانه بودجه بخش کشاورزی در لایحه سال آتی بسیار ضعیف بسته شده است و ما از این میزان بودجه سالیانه ناراضی هستیم.

وی تاکید کرد: وضعیت بودجه کشاورزی نامتناسب است لذا ما بخش های مهمی داریم که در بودجه بخش کشاورزی دیده نشده است به عنوان مثال در موضوع خرید تضمینی گندم مجموعه ۱۰۷ همت منابع پیش‌بینی شده و ما ۳۰ همت در این بخش کسری منابع داریم.

این نماینده مجلس با اشاره به ابلاغ مبحث الگوی کشت به استانها در سال جاری بیان کرد: طبیعی است که ما باید بودجه قابل توجهی را در این زمینه‌ها پیش‌بینی کنیم لذا اگر می‌خواهیم الگوی کشت به صورت کامل در سطح کشور اجرایی شود باید حتماً بودجه و اعتبارات مالی آن دیده شود و در این بخش منابع ضعیف دیده شده است.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال آتی با بیان اینکه ما در خرید حمایتی دام مشکل داریم، گفت: به عنوان مثال در خرید گندم با اینکه ۳۰ همت کسری داریم اما حداقل یک ردیف برای این مسئله در بودجه مدنظر قرار دارد اما در حوزه خرید حمایتی دام هیچ ردیف و مبلغی پیش بینی نشده است و از طرف دیگر دامداران و مرغداران ما نیاز دارند که این ردیف ایجاد شود لذا اینها مسائلی است که وقتی آنها را بررسی می‌کنیم می‌بینیم که حوزه کشاورزی اعتبارات قابل توجهی ندارد.

حسین‌پور تصریح کرد: البته در تلاش هستیم تا در کمیسیون تلفیق پیشنهادات خوبی را در این بخش تصویب کنیم ؛ ان شاءالله بتوانیم در تلفیق برخی از این سرفصل‌ها که ضعیف دیده شده را تقویت کنیم.

کد خبر: ۲۰۴٬۳۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha