۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
فعالیت ۱۸۰۰ تولید کننده در صنعت تجهیزات برق

فعالیت ۱۸۰۰ تولید کننده در صنعت تجهیزات برق

رئیس سندیکای تولیدکنندگان صنعت برق گفت: بیش از ۱۸۰۰ تولیدکننده در حوزه تجهیزات صنعت برق فعالیت می‌کنند و برای حدود ۶۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده اند.

به گزارش بازار، ابراهیم خوش گفتار افزود: در تجهیزات صنعت برق هم در بخش انتقال و توزیع و هم در بخش تولید توربین خودکفا هستیم و توان تولید همه تجهیزات در داخل کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه نیروگاهی پنجمین کشور تولیدکننده توربین هستیم، گفت: توان تولید انواع توربین‌ها از جمله توربین‌های ۲۵ مگاوات، ۱۶۰ مگاوات و ۲۲۰ مگاوات در کشور وجود دارد و برای تولید توربین‌های ۳۰۰ مگاواتی نیز اخیراً شرکت مپنا با شرکت زیمنس به توافق رسیده است.

خوش گفتار با اشاره به بازار صادراتی تجهیزات نیروگاهی تولید ایران نیز گفت: بازار تجهیزات نیروگاهی ایران گسترده است و دبی، پاکستان و ۱۲ کشور آفریقایی از مهمترین مقصدهای صادراتی محصولات ایران است.

رئیس سندیکای تولیدکنندگان صنعت برق به کیفیت محصولات ایرانی و رقابت پذیری تجهیزات برق ایران اشاره کرد و افزود: تجهیزات نیروگاهی ایران براساس استانداردهای بین المللی تولید می‌شود و به همین دلیل، به لحاظ کیفیت و استاندارد منعی برای صادرات این محصولات وجود ندارد.

وی گفت: تحریم، تنها محدودیتی است که در بحث صادرات با آن مواجه هستیم و اگر این محدودیت‌ها برطرف شود، در صادرات تجهیزات صنعت برق اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

کد خبر: ۲۰۴٬۳۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha