۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۴
کارگران ساختمانی یک گام تا بیمه تامین اجتماعی

کارگران ساختمانی یک گام تا بیمه تامین اجتماعی

نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی گفت: با حل ایراد اصلاحیه ماده (۵) قانون بیمه کارگران ساختمانی، امکان بهره مندی کارگران ساختمانی در انتظار بیمه تامین اجتماعی هرچه زودتر فراهم شود.

به گزارش بازار، هادی ساداتی با اشاره به رفع ایراد شورای نگهبان از طرح اصلاح ماده (۵) قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی گفت: خوشبختانه این ایراد در جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس برطرف و به شورای نگهبان ارسال شد، ولی هنوز از شورا برنگشته است. به مجرد بازگشت از شورای نگهبان لازم‌الاجراست و باید به اجرا درآید.

وی درباره ایراد گرفته شده توضیح داد: اصلاحیه مذکور به دستور نیاز داشت و باید برنامه‌ای در دستور العملش تدوین می‌شد که منابع درآمدی را به طور کامل مشخص می‌کرد و شرح می‌داد، ولی دستورالعملی که در آن منابع درآمدی تعریف شده بود شفاف نبود که در کمیسیون اجتماعی این ایراد برطرف شد. نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی تاکید کرد: ایراد بعدی در مورد کارگروه بود که اصلاحیه‌ای هم در مورد آن‌ها اعمال شد و این دو ایراد شکلی و ماهوی بود که کمیسیون اجتماعی به آن‌ها پرداخت و مذاکرات لازم با کارشناسان سازمان تامین اجتماعی هم صورت گرفت.

ساداتی درعین حال با ابراز گله از دعوت نکردن نمایندگان بخش کارگری در جریان بررسی اصلاح ماده ۵ قانون بیمه کارگران ساختمانی و حل ایرادات آن، گفت: متاسفانه ما در جلسات حضور کامل نداشتیم در حالی که حضور نمایندگان کارگر در مصوبات و نهایی شدن آن‌ها و تدوین برخی برنامه‌ها ضروری است، ولی در حق نمایندگان کارگری کم کاری می‌شود.

وی درباره آمار کارگران ساختمانی در نوبت انتظار بیمه هم گفت: تعداد کارگران ساختمانی بیمه‌پرداز در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹، ۸۴۰ هزار نفر بود که در حال حاضر زیر ۶۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه هستند.

به گفته ساداتی بر اساس آمارها، حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار کارگر ساختمانی در کشور وجود دارد که زیر ۶۰۰ هزار نفر بیمه پرداز هستند و ۶۵۰ هزار کارگر ساختمانی در صف بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

کد خبر: ۲۰۴٬۳۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha