۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
حصیر بافان از دنیای شبکه ای و فروش مجازی جا مانده اند| فروش سنتی یک چالش  
فعال صنعت حصیربافی در گفت و گو با بازار مطرح کرد؛

حصیر بافان از دنیای شبکه ای و فروش مجازی جا مانده اند| فروش سنتی یک چالش  

نیکشهر- نهتانی، فعال صنعت حصیربافی در نیکشهر، گفت: حصیر بافان از جهان شبکه‌ای و بازارهای رقابتی جا مانده اند.

دوست محمد نهتانی در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: از آنجایی که مواد اولیه حصیر بافی در شهرهای جنوبی سیستان و بلوچستان وجود دارد تولید محصولات حصیری به صرفه است.

فعال صنعت حصیر بافی در نیکشهر، گفت: تمامی مراحل تولید دست بافته های حصیری با دست انجام می شود و این هنر در رده صنایع دستی قرار دارد، اما خریداران آن را به قیمتی ارزان خریداری می کنند.

نهتانی با اشاره به اینکه، دستیابی به فروش مناسب از طریق روش های نوین امکانپذیر است، افزود: به طور معمول صنایع دستی، به ویژه دست بافته های حصیری به صورت سنتی به فروش می رسد.

وی تصریح کرد: اغلب روستاییان محصولات خود را در جوار راهها در معرض دید مسافرانی که در جاده ها تردد می کنند، قرار می دهند و تعداد اندکی هم تولیدات شان را به مغازه داران می فروشند.

فعال صنعت حصیربافی، گفت: فروش سنتی سبب شده تا بین حصیر بافان با جهان شبکه‌ای و بازارهای رقابتی و جهانی دنیای امروز فاصله عمیقی ایجاد شود.

نهتانی افزود: در حال حاضر عمده مصرف کننده گان لوازم حصیری بومیان منطقه و همچنین ساکنان شهرهای جنوبی استان هستند زیرا که از دیرباز استفاده از محصولات حصیری در این مناطق رایج بوده است.

وی تصریح کرد: وجود نخلستانهای فراوان سبب شده تا ماده اولیه حصیر بافی که از برگ درختان این نخلستانها به دست می آید به وفور در منطقه یافت شود.

فعال صنعت حصیربافی در نیکشهر، گفت: بومیان منطقه لاشار با حصیری که از برگ درخت خرما به دست می آید کالاهایی از جمله سجاده،‌ پرده، سبد، زیرانداز، بادبزن، صندوقچه و... تولید می کنند.

کد خبر: ۲۰۴٬۲۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha