۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
سهم ۴۰ درصدی حمل و نقل عمومی از افزایش بودجه تهران
عضو شورای اسلامی شهر تهران خبر داد

سهم ۴۰ درصدی حمل و نقل عمومی از افزایش بودجه تهران

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران از افزایش ۴۰ درصدی بودجه پایتخت برای توسعه حمل و نقل عمومی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش بازار، مهدی پیرهادی با بیان اینکه در سال آینده به موضوع حمل و نقل و ترافیک تهران توجه ویژه ای داریم، گفت: مجموع بودجه‌ای که شورا و شهرداری برای موضوعات مرتبط با آلودگی هوا در نظر گرفت، قابل توجه بود و نسبت به سال‌های گذشته از رشدی قابل ملاحظه‌ای برخودار است که البته این افزایش براساس نیازسنجی و توان شهرداری تنظیم شد.

وی با ناهمخوانی توان اعتباری شهر در برابر عقب‌ماندگی‌ها تصریح کرد: مجلس و دولت باید توجه کنند که تهران علاوه بر اینکه یک کلانشهر است، پایتخت سیاسی و شاهراه اصلی مبادلات اقتصادی و تجاری محسوب می‌شود و همه وزارتخانه‌ها و پردیس‌های حاکمیتی در تهران واقع شده است و از خدمات شهری برخودار می‌شوند.

پیرهادی تاکید کرد: اگر به حجم خدمات شهر تهران و نیاز آن توجه نشود، عقب افتادگی در این حوزه تشدید خواهد شد که به راحتی نمی‌توان آن را جبران کرد؛ بنابراین مجلس و دولت باید به وضعیت حمل و نقل، محیط زیست و آلودگی هوای تهران توجه ویژه داشته باشند.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به برخی اولویت‌ها در حوزه محیط زیست گفت: توسعه وسایل نقلیه پاک از طریق سیاست‌های تشویقی و کمک‌های اعتباری، منع تردد خوردوهای سنگین دیزلی در سطح شهر، بازنگری در نحوه بهره‌برداری مرکز معاینه فنی که نیازمند نگاهی مجدد و اصلاحات است نشان از اهمیت موضوع آلودگی هوا برای مدیریت شهری پایتخت دارد.

وی به مسئولیت‌پذیری نهادهای مربوط به آلودگی شهر نیز اشاره کرد و افزود: قطعاً همه دستگاه‌ها بر اساس قانون هوای پاک باید به تعهدات و وظایف خود عمل کنند.

پیرهادی با بیان اینکه بسیاری از نهادهای دولتی از خدمات شهری برخودار و خود از زمینه سازان آلودگی هستند، تاکید کرد: آن دستگاه‌ها و نهادهایی که بر طبق قانون به وظیفه خود عمل نمی‌کنند حتما باید از طریق مراجع قضایی از سوی شهرداری و شورا مورد پیگرد قرار گیرند تا علت این ترک فعل‌ها مشخص شود و به یک رویه برای مجموعه‌های دیگر تبدیل نشود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران موضوع آلودگی هوا را مسئله مرتبط با جان مردم دانست و افزود: شورای اسلامی شهر تهران هیچ کوتاهی در برابر سلامت و جان مردم را نمی‌پذیرد.

کد خبر: ۲۰۴٬۱۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha