۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
اخذ مالیات نقل و انتقال املاک در آذربایجان‌شرقی برون‌سپاری شد
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی:

اخذ مالیات نقل و انتقال املاک در آذربایجان‌شرقی برون‌سپاری شد

تبریز- مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: اخذ و صدور گواهی مالیاتی نقل و انتقال املاک مسکونی اعم از قطعی و قطعی رهنی دارای پایان کار از طریق دفاتر ثبتی برون سپاری شد.

به گزارش خبرگزاری بازار، غلامرضا شریفی روز چهارشنبه در مراسم آغاز اجرای این طرح، هدف از اجرای آنرا تسهیل و تسریع در امور مردم و الکترونیکی شدن امور عنوان کرد و افزود: برون سپاری برخی خدمات سازمان امور مالیاتی در راستای اجرای اصل ۴۴  قانون اساسی و عمل به رهنمودهای مقام رهبری در حمایت از بخش خصوصی بوده و گامی مثبت در جهت تسهیل انجام این خدمات به مردم است.

وی اظهار داشت: در اجرای تبصره ۴ ماده ۱۸۷ قانون مالیات ­های مستقیم و به منظور تسهیل و تسریع در فرآیند صدور گواهی و تکریم ارباب رجوع، سازمان امور مالیاتی کشور نسبت به برون ­سپاری فرآیند اخذ مالیات نقل و انتقال املاک موضوع ماده ۵۹ قانون مالیات ­های مستقیم و صدور آنی گواهی مربوط، از طریق دفاتر اسناد رسمی اقدام کرده است.

شریفی اولویت اداره کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی را مودی مداری و رعایت عدالت مالیاتی دانست و یادآور شد: برون سپاری خدمات دولتی به مردم و بخش خصوصی رضایت مندی مردم را به دنبال دارد و گامی مهم در تکریم ارباب رجوع و استقرار دولت الکترونیک است.

وی به برون سپاری مالیات خودرو توسط سازمان امور مالیاتی نیز اشاره و اضافه کرد: برای تحقق این مهم سال‌ها قبل نقل و انتقال خودرو از طریق سازمان امور مالیاتی به دفاتر پیشخوان خدمات دولت واگذار شد و نقل و انتقال املاک غیرمنقول مسکونی دارای پایان کار نیز در دفاتر ثبت اسناد رسمی از سر گرفته شد و وصول مالیات این نوع خدمات به صورت غیرحضوری پرداخت می‌شود.

شریفی اجرای این بخشنامه را زمینه‌ساز مشارکت بخش خصوصی در وصول مالیات و تسهیل امور مودیان برشمرد و اظهار داشت: اداره کل امور مالیاتی استان در راستای اجرای صحیح قوانین و دستورالعمل‌های ابلاغی با هدف صیانت از حقوق دولت و مردم بر روند اجرای صحیح قانون نظارت خواهد داشت.

به گفته وی سامانه مرکز ارتباطات مردمی ۱۵۲۶ آماده پاسخگویی به سوالات و ابهامات دفاتر اسناد رسمی استان خواهد بود.

کد خبر: ۲۰٬۴۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha