۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴
۱۱۰ هزار نیروگاه خورشیدی خانگی در کشور ایجاد می‌شود
معاون وزیر نیرو:

۱۱۰ هزار نیروگاه خورشیدی خانگی در کشور ایجاد می‌شود

دامغان- معاون وزیر نیرو با بیان اینکه جهاد روشنایی شامل اجرای طرح نیروگاه های خورشیدی خانگی با مشارکت نهادهای حمایتی در کشور اجرایی می شود، گفت: ۱۱۰ هزار نیروگاه خورشیدی خانگی در کشور ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، محمود کمانی پیش از ظهر پنجشنبه در جریان اجرای طرح «جهاد روشنایی» استان سمنان با حضور وزیر نیرو در دامغان با اشاره به تفاهم‌نامه‌های منعقد شده بین وزارتخانه و نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد بیان کرد: طرح «جهاد روشنایی» در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح در واقع نیروگاه‌های کوچک خورشیدی خانگی برای تامین برق است، تاکید کرد: برق استحصالی از این نیروگاه های خانگی توسط دولت خریداری می‌شود.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه ۶۰ هزار خانوار در کشور برای این طرح شناسایی شده است، ابراز کرد: ارزیابی های لازم برای اجرای طرح با مشارکت ۲۵ هزار خانوار، انجام پذیرفته است.

کمانی درباره کیفیت و کمیت اجرای طرح جهاد روشنایی در سراسر کشور، توضیح داد: در قالب اجرای طرح «جهاد روشنایی» در کشور ۵۵۰ هزار خانواده، تولیدکننده برق از طریق سامانه برق خورشیدی خواهند شد.

وی با بیان اینکه در این طرح ۱۱۰ هزار مورد نیروگاه پنج کیلوواتی در سراسر کشور ایجاد می‌شود، بیان کرد: دولت برای نصب سامانه های تامین برق به خانوار تسهیلات می دهد و سپس خانواده ها تامین کننده برق مورد نیاز دولت می شوند و میزان ابرق استحصال شده خریداری خواهد شد.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه با هماهنگی بین نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و استانداری های سراسر کشور روند پرداخت تسهیلات و تحقق تعهد ایجاد شده میسر خواهد شد، گفت: سهم استان سمنان از این ۱۱۰ هزار نیروگاه کوچک خانگی، سه هزار مورد است که امروز عملیات اجرایی آن آغاز شد.

کد خبر: ۲۰۴٬۰۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha