۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
اجرای یک هزار و ۷۹۵ پروژه دولتی و خصوصی در کرمان
معاون استاندار کرمان اعلام کرد؛

اجرای یک هزار و ۷۹۵ پروژه دولتی و خصوصی در کرمان

کرمان- معاون استاندار کرمان گفت: یک هزار و ۷۹۵ پروژه دولتی و خصوصی در استان کرمان بهره‌برداری و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، سیدمصطفی آیت‌الهی موسوی در جمع خبرنگاران، مجموع پروژه‌های آماده بهره‌برداری یا آغاز عملیات اجرایی ایام‌الله دهه فجر امسال را یک هزار و ۶۹۶ مورد اعلام کرد و افزود: مجموع اعتبار این پروژه‌ها ۱۳ هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: ۹۲۱ پروژه مربوط به دستگاه‌های اجرایی است و مابقی در حوزه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها قرار دارد.

موسوی با بیان اینکه یک هزار و ۲۹۰ پروژه آماده افتتاح و ۳۱۸ آغاز عملیات اجرایی است، اضافه کرد: بیشترین پروژه‌های افتتاحی در شهرستان جیرفت و بیشترین پروژه برای آغاز عملیات اجرایی در شهرستان کرمان است.

معاون عمرانی استانداری کرمان با اشاره به اینکه بیش از ۹ هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود، بیان داشت: بیشتر مبلغ افتتاح مربوط به شهرستان منوجان و بیشترین مبلغ آغاز عملیات اجرایی در شهرستان بافت است.

وی با اشاره به دستاوردهای قبل و بعد از انقلاب، تصریح کرد: توزیع برق ۶۵۰ درصد، برق‌کشی به روستاها ۲۷۰ درصد، آب شرب ۷۵ درصد، تعداد معادن فعال ۳۵۵ درصد، تعداد مدارس ۶۰ درصد، طول راه‌های استان ۳۴۰ درصد، راه روستایی ۷ هزار درصد رشد نسبت به قبل از انقلاب داشته است.

موسوی با اشاره به وسعت زیاد شهرستان کرمان و اینکه توان تامین قیر به این وسعت وجود ندارند، بیان داشت: در این زمینه در حال تامین قیر هستیم که آسفالت شهرستان انجام شود.

وی با اشاره به تامین اعتبار برای حوزه راه‌های استان بیان داشت: از این اعتبار برای جنوب کرمان مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان و برای نقاط حادثه خیز ۳۰۰ میلیارد تومان برای راه های جنوب و شمال استان تعریف شده است.

امیر حسن زاده معاون اقتصادی استاندار کرمان نیز گفت: در بخش خصوصی ۹۹ پروژه با ارزش ۴ هزار میلیارد تومان آماده افتتاح است که برای ۲ هزار نفر به صورت مستقیم و ۴ هزار غیر نفر مستقیم اشتغالزایی می شود.

وی تصریح کرد: امسال یک هزار و ۲۴۱ میلیارد تومان وام از تبصره ۱۶ پرداخت شده است.

کد خبر: ۲۰۴٬۰۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha