۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸
آیا میدانید هزینه کارشناسی خودرو با چه کسی است؟

آیا میدانید هزینه کارشناسی خودرو با چه کسی است؟

کارشناسی خودرو در این روزها نه یک گزینه اختیاری بلکه یک ضرورت محسوب می‌شود.

به گزارش بازار، کارشناسی خودرو در این روزها نه یک گزینه اختیاری بلکه یک ضرورت محسوب می‌شود. چراکه با افزایش قیمت خودرو و تبدیل‌شدن آن به یک کالای سرمایه‌ای، متأسفانه کلاهبرداری‌ها در این زمینه هم به‌شدت افزایش یافته است. همین موضوع ضرورت وجود یک کارشناس خبره را در هنگام خرید خودرو یادآوری می‌کند تا از ضرر چند میلیونی جلوگیری شود.

کارشناسی خودرو شامل چه بخش‌هایی است؟

قیمت‌گذاری یک خودروی کارکرده برمبنای سلامت بدنه و شاسی، سلامت فنی، میزان کارکرد، تیپ خودرو (سطح آپشن‌ها) و حتی وضعیت قسمت مصرفی مثل لاستیک‌ها انجام می‌شود.

از این‌رو کارشناسی خودرو همراه مکانیک تمامی این موارد را شامل می‌شود و کارشناسان خبره وضعیت رنگ‌شدگی یا تعویضی بودن قطعات بدنه، سلامت شاسی، سلامت موتور و گیربکس، سلامت قطعات جلوبندی، واقعی‌بودن رقم کارکرد خودرو و هم‌چنین اصالت و کارکرد صحیح آپشن‌ها را با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته، تست رانندگی و تجربه خود بررسی می‌کنند.

هزینه کارشناسی خودرو بر چه اساسی محاسبه می‌شود؟

هزینه کارشناسی خودرو در همراه مکانیک به سه عامل بستگی دارد. نوع خودرو (برند و مدل)، سال تولید و تیپ خودرو. طبیعی است که هرچقدر خودروی شما برند لوکس‌تری داشته باشد، هزینه کارشناسی آن هم بیش‌تر است چراکه خودروهای گران‌قیمت وارداتی، پیچیدگی فنی و آپشنی بالاتری دارند و کارشناسی آن‌ها هم صرف وقت و دقت بالاتری را می‌طلبد. از طرفی هرچقدر خودرو قدیمی‌تر باشد هم مدت زمان بیش‌تری مورد استفاده قرار گرفته و احتمال وجود خرابی و آسیب در آن بالاتر است، بنابراین برای کارشناسی آن هزینه بیش‌تری دریافت می‌شود.

تیپ خودرو هم دیگر عامل مؤثر در این زمینه است. چراکه این روزها بسیاری از خودروها در تیپ‌های مختلف آپشنی در بازار حضور دارند که قاعدتاً کارشناسی تیپ‌های فول‌آپشن هزینه بالاتری دارد. زیرا باید سلامت و اصالت آپشن‌های بیش‌تری بررسی شود. برای اطلاع دقیق از هزینه کارشناسی خودرو مدنظر خود، می‌توانید مشخصات آن را در صفحه کارشناسی خودرو ‌سایت همراه مکانیک (www.hamrah-mechanic.com/car-inspection/) وارد کنید تا هزینه برایتان نمایش داده شود.

آیا میدانید هزینه کارشناسی خودرو با چه کسی است؟

هزینه کارشناسی خودرو بر عهده کیست؟

هزینه کارشناسی خودرو برعهده فردی است که درخواست کارشناسی را ثبت می‌کند که معمولاً این درخواست از طرف خریدار ثبت می‌شود. اما گاهی اوقات نیز فروشندگان پیش‌قدم می‌شوند و با ثبت درخواست کارشناسی خودرو و دریافت برگه کارشناسی از یک مرکز معتبر، به‌نوعی سلامت خودروی خود را به رخ خریداران می‌کشند.

البته توصیه ما به شما خریداران این است که قبل از ثبت درخواست کارشناسی خودرو، صحبت‌های فروشنده را بشنوید و با وی اتمام حجت کنید که اگر نتیجه کارشناسی با ادعاهای او مطابقت نداشت؛ هزینه کارشناسی خودرو برعهده فروشنده باشد. گاهی همین موضوع باعث می‌شود تا فروشنده از ادعاهای دروغین خود دست بکشد و حقیقت را بگوید! البته بازهم شما کوتاه نیایید و حتماً درخواست کارشناسی بدهید. چراکه این‌چنین فروشنده‌ای به احتمال قوی هم‌چنان یکسری حقایق را در مورد خودرویش از شما پنهان خواهد کرد.

کلام پایانی

همان‌طور که گفتیم، کارشناسی خودرو در شرایط فعلی یک ضرورت است. بنابراین فارغ از این‌که هزینه کارشناسی خودرو برعهده کیست ، سعی کنید برای خرید هر خودرویی اعم از ارزان‌قیمت، گران‌قیمت، کارکرده یا صفرکیلومتر درخواست کارشناسی بدهید. چراکه با پیشرفت فناوری، متأسفانه کلاهبرداران نیز روش‌های خود را به‌روز کرده‌اند و اگر دانش و تجربه کافی نداشته باشید، می‌توانند به‌راحتی یک خودروی مشکل‌دار یا حتی تصادفی را به‌جای یک نمونه کاملاً سالم به شما بفروشند. بنابراین با دقت به این موضوع خواهید دید که هزینه کارشناسی خودرو در برابر ضرر و زیان یک معامله بد، بسیار ناچیز است.

منبع: هزینه کارشناسی خودرو با کیست؟

کد خبر: ۲۰۴٬۰۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مجید IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      متاسفانه اینقدر دروغ و کلک زیاد شده که آدم دیگه جرعت خریدن خودرو دست دوم را نداره