۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹
مشکل پالایش در اطلاعات برندگان خودروهای فرسوده در قرعه کشی

مشکل پالایش در اطلاعات برندگان خودروهای فرسوده در قرعه کشی

دبیر انجمن اسقاط و بازیافت کشور گفت: حدود ۲ ماه است که ناجا گواهی اسقاط خودروهای فرسوده را ثبت نمی‌کند و مالکان با مشکلاتی همراه هستند.

به گزارش بازار، امیر احمدی، با بیان اینکه مالکان خودرو فرسوده پس از برنده شدن در طرح‌های فروش با مشکلاتی مواجه می‌شوند، افزود: بعد از اینکه فرد متقاضی در قرعه کشی خودرو برنده می‌شود، باید به مراکز اسقاط مراجعه کند و در فرآیندی پس از اینکه خودرو را تحویل داده و عکس خودرو تایید شده، افسر ناجا از خودرو وی بازدید کرده و بعد از تایید، خودرو اسقاط می‌شود.

وی اضافه کرد: پس از اینکه همه این فرآیندها انجام می‌شود، باید پلاک مجازی برای این خودرو ثبت شود که در این مراحل مشکلاتی به وجود می‌آید.

احمدی گفت: پس از انجام این مراحل باید برگه و گواهی اسقاط ایجاد شود و ناجا آن را تایید کند که متاسفانه این اتفاق رخ نمی‌دهد و مالک خودرو فرسوده نمی‌توانند همکاری کند.

دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور، ثبت نشدن و تایید گواهی اسقاط خودروهای فرسوده را از مشکلات مالکان خودروهای فرسوده دانست و افزود: مراکز اسقاط پیگیر رفع این موضوع هستند، اما متاسفانه راهور همکاری لازم را ندارد؛ حدود ۲ ماه است که برای رفع این مشکل مکاتباتی انجام شده، اما تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است.

احمدی با اشاره به، اما و اگرهای اجرای قانون ۱۰ درصد مربوط به خودروهای فرسوده، گفت: طبق بودجه سال ۱۴۰۱ قرار شد ۱۰ درصد از سهم قرعه کشی به خودروهای فرسوده تعلق گیرد، اما خودروسازان از شهریور ماه این قانون را اجرا کردند آن هم خودروسازی سایپا فقط یک ماه این کار را انجام داد و بعد از آن خودروهای خود را از قرعه کشی خارج کرد و پس از آن ایران خودرو و بهمن موتور برخی محصولات را در قرعه کشی عرضه کردند؛ اکنون مشکلی که وجود دارد این است که ااطلاع دقیقی از آمار عرضه خودروهای فرسوده توسط خودروسازان وجود ندارد.

کد خبر: ۲۰۳٬۹۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha