۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴
افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو در مقایسه با سال قبل
دبیر انجمن ستاد صنایع همگن قطعه سازی کشور مطرح کرد

افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو در مقایسه با سال قبل

­دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی گفت: تولید خودرو در ۱۰ ماهه امسال، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش بازار، آرش محبی نژاد، با بیان اینکه بخشی از مطالبات قطعه سازان از خودروسازان دریافت شده است، افزود: مطالبات قطعه سازان شامل ۲ بخش است که بخشی مربوط به قراردادهای سابق با خودروسازان و بخشی مربوط به قراردادهای جدید است.

وی اضافه کرد: مبلغ کمی از بدهی‌ها پرداخت شده، اما مبلغ زیادی که مربوط به تولید قطعات جدید است هنوز پرداخت نشده یعنی سفارش‌های جدید افزایش داشته، اما برای آن‌ها مبلغی پرداخت نشده است

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی با بیان اینکه میانگین معوقات پراختی بیش از ۶ ماه است، گفت: قرار دادهایی که با خودروسازان منعقد شده ۴ ماهه و در مواردی ۴۵ روزه بوده است که پرداخت‌ها بیش از ۶ ماه تاخیر داشته است.

وی با بیان اینکه امسال تولید قطعه با توجه به افزایش تولید خودرو صورت گرفته است، افزود: قطعه ساز، طبق سفارش مشتری قطعه را تولید می‌کند و شاخصه‌های استاندارد توسط خودروسازان تعیین می‌شود؛ بنابراین کیفیت قطعات خودرو توسط خودروساز سنجیده می‌شود.

محبی نژاد با بیان اینکه امسال تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو محقق نخواهد شد، گفت: اگر تولید خودرو افزایش یابد قطعه سازان توانمندی تولید بالقوه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو را در سال دارند.

وی ادامه د اد: امسال نیز تولید خودرو در ۱۰ ماه امسال در مقایسه با سال گذشته، ۲۰ درصد افزایش داشته است ضمن اینکه از دستاورد مهم دیگر امسال، عبور مستقیم تولید خودرو بوده است.

کد خبر: ۲۰۳٬۹۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha