۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱
پالایش یکم دو بلوک ۳ درصدی عرضه می کند
چرا واگذاری سهام شتران مشتری ندارد؟

پالایش یکم دو بلوک ۳ درصدی عرضه می کند

صندوق پالایشی یکم بعد از ناکامی در واگذاری ۳ درصد از سهام پالایشگاه تهران، درصدد فروش دو بلوک ۳ درصدی پالایشگاه بندرعباس و اصفهان برآمد.

بازار؛ گروه بورس: صندوق سرمایه گذاری پالایشی یکم که در فروش ۸ بهمن ۳ درصد از سهام پالایشگاه تهران ناکام مانده بود، حالا درصدد فروش دو بلوک ۳ درصدی پالایشگاه بندرعباس و اصفهان برآمده تا شاید این بار قادر به خروج از ترکیب سهامداری این دو شرکت شود.
به این ترتیب مقرر شد یکشنبه ۲۳ بهمن ۵.۷ میلیارد سهم پالایشگاه اصفهان با نماد شپنا به قیمت پایه هر سهم ۸۴۰ تومان و به ارزش ۴.۷ هزار میلیارد تومان و بیش از ۴.۳ میلیارد سهم پالایشگاه بندرعباس با نماد شبندر به قیمت هر سهم ۱۰۴۴ تومان و به ارزش ۴.۴ هزار میلیارد تومان به صورت یکجا و نقد توسط کارگزاری تامین سرمایه نوین روانه فروش کند.
صندوق پالایشی شامل سهام چهار پالایشگاه تهران، تبریز، اصفهان و بندر عباس است که شهریور دو سال پیش به عنوان دومین صندوق قابل معامله دولتی (ETF) و با تخفیف ۳۰ درصدی توسط دولت روحانی، عرضه واحدهای آن توسط مردم خریداری شد، اما خریداران با زیان بیش از ۵۰ درصدی و حتی بیشتر، ذهنیت مثبتی به این صندوق ندارند.
با عدم تقسیم سود در مجمع سالانه چهارشنبه دو هفته پیش، موجب انتقاد برخی فعالان بازار سرمایه شده، از این رو برنامه عرضه ۳ درصد از سهام پالایشگاه تهران را ارائه کرد تا در صورت معامله از ترکیب این شرکت بورسی خارج شود، اما این سیاست شکست خورد، حالا باید دید وعده های دولت برای جبران زیان مردم در صندوق پالایش یکم اجرایی می شود یا بار دیگر این سهم وارد زیان می شود.

کد خبر: ۲۰۳٬۹۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha