۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹
طرح مالیات بر سوداگری جلوی چرخه سفته بازی را می گیرد
کارشناس مسائل اقتصادی:

طرح مالیات بر سوداگری جلوی چرخه سفته بازی را می گیرد

صالحی، کارشناس اقتصادی گفت: طرح مالیات بر عایدی سرمایه جلوی سفته بازی در بازارهای مسکن، خودرو و طلا و ارز را که منجر به برهم زدن بازار می‌شود را می‌گیرد.

به گزارش بازار، علی صالحی با تاکید بر اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه اظهار داشت: با تصویب و اجرای این طرح دیگر سوداگران اقدام به سوداگری در خریدوفروش مسکن، ارز و طلا و خودرو نمی‌کنند باید در مقابل هر کسب سود مالیات پرداخت کنند.

وی افزود: این طرح یک ابزار قوی در برخورد با سفته بازی در بازارهای مختلف است که در بسیاری از کشورهای دنیا در حال اجراست و تجربه موفقی در این زمینه داشته اند.

کارشناس اقتصادی با تاکید بر هوشمندسازی نظام مالیاتی عنوان کرد: ایجاد سیستم یکپارچه داده در کشور به اجرای طرح مالیات بر سوداگری کمک شایانی می‌کند این سامانه امکان دسترسی به اطلاعات فردی و مالی افراد را فراهم می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: اکنون بیش از ۳۰ سامانه از اطلاعات فردی و مالی افراد در کشور وجود دارد که این سامانه‌ها به یکدیگر متصل نیستند.

صالحی با بیان اینکه طرح مالیات بر عایدی سرمایه، سرمایه‌های سرگردان و نقدینگی را به سمت فعالیت‌های تولیدی و مولد سوق می‌دهد گفت: با اجرای این طرح و اخذ مالیات از سوداگران، دیگر فعالیت‌های غیرمولد جذابیتی برای دلالان نخواهد داشت.

وی ابراز داشت: عده‌ای از افراد برای اینکه سود کلان کسب کنند به بهانه تولید و کارآفرینی اقدام به دریافت تسهیلات می‌کنند و آن را برای خرید و فروش طلا، ارز و مسکن و خودرو می‌کنند و با ایجاد تقاضای کاذب در بازار قیمت‌ها را افزایش می‌دهند.

کارشناس اقتصادی عنوان کرد: نظام مالیاتی دارای ۲ بخش نظام مالیات‌های درآمدی و تنظیمی است که مالیات بر عایدی سرمایه از جنس مالیات‌های درآمدی نیست؛ بلکه از بخش مالیات تنظیمی است.

کد خبر: ۲۰۳٬۸۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha