۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
میوه شب عید برای تنظیم بازار گلستان خرید شد
مدیر تعاون روستایی گلستان:

میوه شب عید برای تنظیم بازار گلستان خرید شد

گرگان- صالح المومنین، مدیر تعاون روستایی گلستان گفت: خرید توافقی میوه شب عید برای تنظیم بازار انجام شده و در سردخانه ها استان نگه داری می شود.

حجت اله صالح المومنین در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: تامین میوه شب عید به صورت خرید توافقی از باغداران به میزان مشخص صورت گرفته و در سردخانه های استان نگه داری می شوند.

مدیر تعاون روستایی گلستان با بیان اینکه در سال گذشته ۲۵۰ تن سیب درختی و پرتقال برای بازار شب عید خریداری شد، افزود امسال به دلیل تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان، میزان خرید میوه تنظیم بازار در مقایسه با سال قبل، کمتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه ابلاغی مبنی بر خرید تضمینی مرکبات ارسال نشده، یادآورشد: در صورت ابلاغ از سوی دولت، محصولات به دو صورت توافقی و تضمینی از تولیدکننده خریداری می شود اما تاکنون چیزی اعلام نشده است.

صالح المومنین خاطرنشان کرد: خرید توافقی میوه به منظور مدیریت بازار و جلوگیری از سودجویی دلالان صورت می گیرد تا اقشار ضعیف جامعه توان خرید میوه شب عید داشته باشند.

به گفته، مدیر تعاون روستایی گلستان، با انعقاد قرارداد با مباشرین خُرد که عمدتا از اتحادیه های استانی و شهرستانی و سورتینگ داران هستند، خرید میوه تنظیم بازار در حال انجام است.

مدیر تعاون روستایی در خاتمه خاطرنشان کرد: در صورتی که در بازار میوه شب عید با التهابات معمول مواجه نباشد و قیمت‌ها جهش نکنند، طبیعتا میوه های ذخیره شده را در بازار عرضه نخواهیم کرد.

کد خبر: ۲۰۳٬۷۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha