۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱
همکاری وزارت جهاد و سازمان فضایی برای رصد محصولات راهبردی کشاورزی

همکاری وزارت جهاد و سازمان فضایی برای رصد محصولات راهبردی کشاورزی

سخنگوی سازمان فضایی ایران بر تسریع در همکاری وزارت جهاد کشاورزی و سازمان فضایی ایران برای رصد مستمر محصولات راهبردی کشاورزی توسط داده‌های ماهواره‌ای تاکید کرد.

به گزارش بازار، حسین دلیریان سخنگوی سازمان فضایی ایران، ضمن بازدید از رصدخانه کشاورزی ایران، بر لزوم تبادل اطلاعات ماهواره‌ای بین وزارت جهاد کشاورزی و سازمان فضایی ایران تاکید کرد و گفت: باید در این زمینه از داده‌های ماهواره‌ای به‌ویژه ماهواره خیام استفاده کنیم.

وی افزود: پیرو فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر تعیین میزان کشت محصولات کشاورزی در کشور، سازمان فضایی آماده تسریع در همکاری با وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه است تا با استفاده از داده‌های ماهواره‌ای و فناوری‌های نوین فضایی از جمله ماهواره خیام، سطح زیر کشت محصولات راهبردی مانند گندم برای توسعه هوشمند کشاورزی مورد ارزیابی و محاسبه قرار گیرد.

به گفته سخنگوی سازمان فضایی ایران، دولت سیزدهم پروژه مهمی را در استفاده از فناوری‌های فضایی برای تامین امنیت غذایی و افزایش تولیدات محصولات راهبردی آغاز کرده است که در واقع افزایش بهره‌وری و ازدیاد تولید محصولات راهبردی را در پی دارد.
وی ادامه داد: آمار به دست آمده از طریق فناوری سنجش از دور، می‌تواند منجر به برنامه‌ریزی دقیق برای تولید شود.

کمال ربانی‌زاده رئیس قرارگاه رصدخانه کشاورزی ایران هم با تاکید بر این که در حال حاضر رصدخانه کشاورزی، تمامی عملیات کاشت، داشت و برداشت را پایش می‌کند، تصریح کرد: این نظارت از ابتدا تا انتهای زنجیره تولید به تفکیک استان و شهرستان اعمال می‌شود.

وی بر لزوم همکاری بیشتر در این خصوص تاکید کرد و گفت: در نظر داریم در آینده سامانه رصد کشاورزی را برای زنجیره کشاورزی از جمله شیلات، باغبانی، کشاورزی و محصولات اساسی پیاده‌سازی و اجرا کنیم تا بتوانیم برای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی مدیران در وزارت جهاد کشاورزی، اطلاعات دقیق‌تری در اختیارشان قرار دهیم.

کد خبر: ۲۰۳٬۷۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha