۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹
«پنبه» محصول اقتصادی و راهبردی در شرایط کم آبی اصفهان
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

«پنبه» محصول اقتصادی و راهبردی در شرایط کم آبی اصفهان

اصفهان - دادار؛ رئیس مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی استان اصفهان گفت: محصول پینه به خاطر اقلیم خشک اصفهان یک محصول راهبردی به شمار می رود و کشت آن در اصفهان می تواند به کشاورزی اصفهان کمک کند.

محسن دادار در در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه سطح زیر کشت پنبه در اصفهان از بیش از سه هزار هکتار در دهه گذشته به ۹۰۰ هکتار در سال جاری کاهش پیدا کرده است گفت: با وجود اینکه پینه جزء محصولات راهبردی برای اصفهان به شمار می رود و در بیشتر اقلیم های استان کشت می شود اما امسال با کاهش کشت این محصول روبرو شده ایم.

رئیس مرکز تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: پنبه به عنوان یک محصول اقتصادی موارد استفاده گوناگونی دارد و به چندین صنعت در اصفهان گره خورده و گزینه مناسبی است که می توان از آن در صنایع مختلف از جمله صنعت مبل، کارگاه های ریسندگی، تولید لباس و غیره استفاده کرد.

وی ادامه داد: با توجه به این گستره وسیع نیاز بازار در زمینه پنبه، خرید و فروش پنبه در اصفهان گزینه مناسبی خواهد بود و الگوی کشت خوبی است که برای اقلیم اصفهان موثر است.

محسن دادار با اعلام اینکه پنبه بیش از ۲۰ محصول جانبی دارد و در مناطق خشک ونیمه خشک استان به عنوان یک کشت بومی شناخته شده است، بیان کرد: پنبه نسبت به بسیاری از محصولات تابستانه نیاز کمتری به آب دارد و تنش‌های محیطی به خصوص شوری و خشکی را می‌تواند تحمل کند.

کد خبر: ۲۰۳٬۶۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha