۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
راهنمای خرید فرش دستباف مدرن

راهنمای خرید فرش دستباف مدرن

درست است که نمی‌توان زیبایی فرش سنتی ایرانی را منکر شد و سلیقه بسیاری از ایرانی‌ها هنوز هم همان فرش های سنتی است

به گزارش بازار، درست است که نمی‌توان زیبایی فرش سنتی ایرانی را منکر شد و سلیقه بسیاری از ایرانی‌ها هنوز هم همان فرش های سنتی است، اما، امروزه با گسترش فرهنگ آپارتمان نشینی و کوچک شدن فضای منزل ، دکوراسیون خانه ها تغییر کرده و به سمت ساده گرایی (مینیمالیست) پیش می رود.

فرش دستباف مدرن، آمیخته ای از مدرنیته و اصالت ایرانی 

زمانی که صحبت از فرش اصیل ایرانی می‌شود معمولاً فرش سنتی ایرانی با رنگ های تند و متمایز طرح متقارن و جزئیات زیاد در ذهنمان نقش می بندد.

در خانه اغلب پدربزرگ ها و مادربزرگ هایمان فرش سنتی ایرانی با رنگ آمیزی تند و گرم وخصوصاً طرح لچک ترنج وجود داشت؛ که با سلیقه و دکوراسیون آن خانه ها،متناسب بود و فضایی گرم و صمیمی تداعی می کرد.

درست است که نمی‌توان زیبایی فرش سنتی ایرانی را منکر شد و سلیقه بسیاری از ایرانی‌ها هنوز هم همان فرش های سنتی است، اما، امروزه با گسترش فرهنگ آپارتمان نشینی و کوچک شدن فضای منزل ، دکوراسیون خانه ها تغییر کرده و به سمت ساده گرایی (مینیمالیست) پیش می رود. با تغییر دکوراسیون منزل، فرش نیز از این قاعده مستثنی نبوده و متناسب با نوع دکوراسیون با سایر المان های خانه هماهنگ می شود. فرش دستباف مدرن مناسب ترین گزینه برای هماهنگی با دکوراسیون خانه امروزی است .

هماهنگی فرش دستباف مدرن با دکوراسیون منزل 

همانطور که میدونم هر خانه و دکوراسیون فرش دستباف مناسب با آن خانه را نیاز دارد . به طور مثال شاید یک خانه با بافت قدیمی مارا یاد یک فرش لاکی سنتی با طرح ترنج بیاندازد ؛ در صورتی که یک دکوراسیون مدرن ، نیاز به فرش های نسبتا ساده ، با طرح های هندسی و رنگ های هماهنگ بادکوراسیون آن خانه را دارد .

گفتیم که ویژگی بارز فرش سنتی ، تندی و تفاوت رنگ ها و تقارن طرح ها بود. اما، اصلی ترین ویژگی فرش مدرن سادگی است.

در صورتی که فضای خانه ما کوچک باشد و سایر المان های منزل و دکوراسیون، رنگ های روشن و خنثی داشته باشد بهتر است، از فرش های دستباف مدرن با متراژ کوچک نسبت به فضا، ولی رنگ تیره و طرح ساده استفاده کرد.

اگر از دکوراسیون کلاسیک استفاده می شود، بهتر است از طرح های ریز بافت با رنگ آمیزی گرم مثل فرش لاکی استفاده کرد . باید دقت داشت، که تنها در صورتی می‌توان از طرح‌های شلوغ فرش دستباف استفاده کرد که فضای خانه به نسبت فرش بزرگ و وسیع باشد.

در صورتی که از دکوراسیون شلوغ و پراکنده با رنگهای متمایز استفاده کرده باشیم، می توانیم از طرح های کاملاً ساده و رنگ های خنثی یا تک رنگ فرش دستباف مدرن استفاده کنیم.

هماهنگی فرش دستباف مدرن با دکوراسیون منزل 

فرش عشایری مناسب ترین گزینه به عنوان فرش دستباف مدرن 

معمولا طرح های فرش دستباف مدرن ، بدون تقارن، پراکنده و اغلب به صورت هندسی می باشد که بر خلاف فرش سنتی ایرانی بدون نقشه قبلی بافته شده است. 

اتفاقا از ویژگی های انواع فرش عشایری (فرش قشقایی،فرش بختیاری، ملایر، کردستان و …)نیز ، بداهه بافی بافنده ، عدم تقارن طرح ها و سادگی و وجود طرح های هندسی است . بنابراین ، می‌توان فرش های عشایری را نوعی فرش دستباف مدرن دانست . که ، خوشبختانه امروزه بین نسل جوان محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

طبیعی بودن رنگ فرش دستباف مدرن

در اکثر فرش های دستباف مرغوب از الیاف طبیعی نظیر پنبه و رنگ های گیاهی استفاده میشود به طوری که با توجه به منطقه فرش بافی در رنگرزی از گیاهان خودروی همان منطقه استفاده میشود. معمولا فرش های ماشین رنگ و الیاف مصنوعی دارند که این موضوع علاوه بر ایجاد آلودگی محیط زیست می‌تواند باعث آسم ، آلرژی و در دراز مدت بیماری های ریوی در انسان شود.

فرش دستباف مدرن

خرید فرش دستباف مدرن از مکان معتبر

درست است که فرش مدرن از نوع ماشینی هم وجود دارد و هزینه کم تری نسبت به فرش دستباف دارد. اما، نباید فراموش کرد که فرش دستباف ایرانی (حتی اگر در طرح های مدرن هم باشد) یک سرمایه است و برخلاف فرش های ماشینی که با گذشت زمان از ارزش آن کاسته می شود، به ارزش فرش دستباف افزوده می شود. 

البته باید توجه داشت که خرید فرش دستباف، نیازمند داشتن اطلاعات و دقت کافی است ، چرا که در بازار فرش سودجویان و واسطان زیادی هستند که از عدم اطلاع مشتری سواستفاده کرده و نوع نامرغوب آن را با قیمتی زیاد به مشتری عرضه می کنند .

بهتر است خرید فرش دستباف ایرانی از بافنده اصلی و بدون واسط انجام شود. تا از این طریق ، هزینه های مربوط به واسطه گری حذف شده و فرش اصیل از بافنده به مشتری نهایی عرضه شود.

گروه فرش دستباف هنر پارسه مکانی معتبر  با نزدیک به یک قرن سابقه برای خرید فرش دستباف از بافنده اصلی است. که اغلب فرش ها در این مجموعه نیز عشایری بافت می باشد و که تنوع بسیار زیادی دارد و هزاران تخته فرش در این مجموعه موجود است .

گالری هنر پارسه، تولید کننده و عرضه کننده مستقیم فرش های دستباف ایرانی از بافنده

نشانی: تهران، بزرگراه شهید ستاری،اکباتان، مجتمع مگامال، طبقه دوم، واحد ۲۰۵

آدرس سایت: parseh-carpet.com

تلفن پشتیبانی:

  • ۰۲۱۴۴۶۳۴۸۳۴
  • ۰۹۱۲۵۳۵۲۹۳۰

کد خبر: ۲۰۳٬۵۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha