۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
 دبیرخانه اقدام مشترک برای کارآفرینان دیجیتال تشکیل می.شود
در نشست فعالان حوزه دیجیتال بیان شد؛

دبیرخانه اقدام مشترک برای کارآفرینان دیجیتال تشکیل می.شود

تهران- همزمان با سومین همایش تشکل‌های بزرگ اقتصاد دیجیتال مقرر شد دبیرخانه مشترکی برای اقدامات هماهنگ کارآفرینان دیجیتال تاسیس شود.

بازار، گروه استان‌ها: سومین گردهمایی تشکل های بزرگ اقتصاد اقتصاد دیجیتال برگزار شد. در این جلسه نمایندگانی از کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران، سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، سندیکای صنعت مخابرات ایران، کمیسیون دانش بنیان اتاق ایران، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران(مپتا)، اتحادیه صادر کنندگان خدمات مهندسی، انجمن فینتک، سندیکای شرکت های شناسایی و مکان یابی، انجمن شرکت های نرم افزاری(آشنا) و انجمن تولیدکنندگان نرم افزار تلفن همراه حضور داشتند.

راهکارهای لازم برای مذاکره

رئیس کمیسیون اقتصاد، نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران در گردهمایی تشکل‌های بزرگ اقتصاد دیجیتال گفت: این نشست برگزار شد تا راهکارهای لازم به منظور مذاکره با دولت و حاکمیت در رابطه با پایان فیلترینگ، به خصوص شبکه های اجتماعی جهانی که بخش مهمی از اقتصاد ما بر آن استوار است صورت گیرد.

فرزین فردیس با بیان اینکه دبیرخانه مشترکی نیز برای اقدامات هماهنگ کارآفرینان دیجیتال تاسیس می شود، تاکید کرد: تلاش های بسیاری برای بازگشت اینترنت کشور به وضعیت شهریور ماه انجام شده از قبیل نامه نگاری و تشریح وضعیت آسیب پذیر اقتصاد های وابسته به حوزه دیجیتال و ارائه راهکارهای مناسب به منظور پایان دادن به این محدودیت ها.

وی افزود: باید آسیب های ناشی از این محدودیت ها پررنگ شود تا مسئولان متوجه خسارات و تهدیدهای نصب فیلتر شکن ها بر روی تلفن های همراه شوند.

خروج کارآفرینان اقتصادی از کشور

در ادامه نیز مجتبی توانگر رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد تا با کمک بخش خصوصی مشکلات ناشی از فیلترینگ را کمتر کند و پیشنهادات و راهکار های این بخش را دریافت نماید.

شهاب جوانمردی نایب رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران و نایب رییس کمیسیون دانش بنیان اتاق ایران در گردهمایی تشکل‌های بزرگ اقتصاد دیجیتال در اتاق بازرگانی تهران از وضعیت پیش آمده اقتصاد دیجیتال کشور در رسانه ها گفت: آسیب های امنیتی و بی انگیزگی کارآفرینان که در پی فیلترینگ پیش آمده باعث شده تا بخش زیادی از این افراد، از کشور خارج شده یا به فکر آن بیافتند. باید تمام مسئولان تصمیم گیرنده در این مورد این هشدارها را جدی بگیرند و یکی از راهکارها برگزاری همین جلسات با نمایندگان مجلس می تواند باشد.

حکم زندان فعالان اقتصاد دیجیتال

رئیس هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران نیز گفت: پس از ماه ها نامه نگاری و ارسال درخواست و تبیین شرایط فیلترینگ به رئیس جمهور و وزیر ارتباطات و سایر نهادهای تصمیم گیرنده متوجه شدیم که این نهاد ها اصلا تصمیم گیرنده نیستند.

حسین اسلامی افزود: استفاده از پلتفرم های خارجی مانند واتساپ کم نشده بلکه امکان دسترسی به آن سخت شده همینطور اینستاگرام. حال آنکه جمعیت محدودی خواهان ادامه این وضعیت هستند و جالب اینکه این اقلیت صدای رساتری دارند. برای برخی از فعالان اقتصاد دیجیتال احتمالا حکم زندان صادر خواهد شد اتاق بازرگانی و فعالان حوزه دیجیتال با چنین احکامی سخت مخالف هستند.

کد خبر: ۲۰۳٬۵۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha