۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱
اقناع مشروط مجلس از توضیحات اوجی درخصوص عدم ساماندهی توزیع گاز مایع

اقناع مشروط مجلس از توضیحات اوجی درخصوص عدم ساماندهی توزیع گاز مایع

نماینده مردم تهران در مجلس به صورت مشروط از توضیحات وزیر نفت درخصوص عدم ساماندهی توزیع گاز مایع برای خانوارها و خودروها قانع شد.

به گزارش بازار، مالک شریعتی نیاسر در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۱۱ بهمن‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان سوال خود از وزیر نفت درخصوص اینکه چرا وزارت نفت به تکلیف قانونی خود مصرح در بند (ح) تبصره یک قانون بودجه ۱۴۰۰ مبنی بر ساماندهی توزیع گاز مایع برای خانوارها و خودروها عمل نمی کند، با قید دو شرط برای وزیر مبنی بر اجرای قانون تا آخر بهمن ماه سال جاری و شفاف و ضابطه مند شدن این موضوع، از توضیحات وزیر قانع شد.

علی نیکزاد ثمرین که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، پس از اقناع مشروط نماینده تهران از توضیحات وزیر نفت گفت: آقای وزیر، شما باید نسبت به مدیریت مصرف گاز در زمستان اهتمام بورزید و از ابتدای سال ۱۴۰۲ موضوع مصرف گاز در فصل زمستان را مدنظر داشته باشید.

عبدالعلی رحیمی مظفری عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در توضیح سوال نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، گفت: بر اساس بند (ح) تبصره یک قانون بودجه ۱۴۰۰ به دولت تکلیف شده وضعیت توزیع LPG در میان خانوارها و خودروها را به صورت ذیل ساماندهی کند، اما همچنان آیین نامه اجرایی آن ابلاغ نشده و عملا اجرا نشده است و حق بسیاری از مردم ضایع شده است.

وی افزود: طبق این بند وزارتخانه‌های نفت و کشور موظفند امکان احداث جایگاه‌ها و زیرساخت استفاده قانونمند از سوخت گازمایع (ال. پی. ‌جی) در ناوگان حمل و نقل با اولویت ناوگان عمومی و حمل بار را به کمک بخشهای خصوصی و عمومی، تا سقف مجموع دو میلیون تن در سال فراهم کنند.

کد خبر: ۲۰۳٬۴۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha