۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
۱۱۵ واحد تولیدی صادراتی در استان سمنان فعال هستند
معاون سازمان صمت سمنان:

۱۱۵ واحد تولیدی صادراتی در استان سمنان فعال هستند

سمنان- معاون امور بازرگانی و اقتصادی سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان درباره رصد وضعیت صادرات محصولات تولیدی استان طی سال گذشته و جاری، گفت: صادرات استان توسط ۱۱۵ واحد تولیدی در زمینه‌های مختلف به ۴۶ کشور دنیا صورت می‌گیرد.

حمیدرضا مداح در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه استان سمنان محصولات خود را به ۴۶ کشور دنیا صادر می‌کند، بیان کرد: تعداد کشورهای وارد کننده محصولات تولیدی استان تا دو سال قبل از ۳۳ کشور تجاوز نمی کرد اما امسال با عملکرد خود تولید کنندگان این میزان به ۴۶ کشور افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه ۱۱۵ واحد تولیدی در زمینه صادرات محصولات به خارج از کشور در سطح استان فعال هستند، بیان کرد: صادرات استان در سال ۹۸ نسبت به سال قبل از آن رشد چشم گیر داشته است.

صادرات ۲۶۸ هزار تن کالا در سال ۹۸

معاون امور بازرگانی و اقتصادی سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان، بیان کرد: بیش از ۲۶۸ هزار تن کالا به ارزش ۲۴۰ میلیون دلار سال گذشته از گمرک استان صادر شده که نشان از توانمندی واحدهای تولیدی در جذب بازارهای جهانی و منطقه‌ای دارد.

مداح با بیان اینکه کشورهای خلیج فارس، ارمسنتان، عراق، افغانستان، ترکمنستان، آذربایجان و ... میزبانان محصولات تولیدی سمنان هستند، بیان کرد: صادرات استان از نظر ارزش در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۸ رشد ۴۳ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه فتح بازار جهانی می تواند ثمرات بی بدیلی را نصیب اقتصاد استان سمنان کند، تاکید کرد: ۱۲۸ قلم کالا سال ۹۸ به خارج صادر شده که امید است با همت تولیدگران در سال جهش تولید این میزان افزایش یابد.

کد خبر: ۲۰٬۳۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha