۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶
هر آنچه باید درباره سفر به کرمان بدانید؟

هر آنچه باید درباره سفر به کرمان بدانید؟

جاذبه های تاریخی فراوان، غذاهای خوشمزه و سوغاتی‌های عالی، کرمان را به مقصد محبوب ما ایرانی‌ها در زمان سفر تبدیل کرده است.

به گزارش بازار، جاذبه های تاریخی فراوان، غذاهای خوشمزه و سوغاتی‌های عالی، کرمان را به مقصد محبوب ما ایرانی‌ها در زمان سفر تبدیل کرده است. این استان کویری در مرکزی ‌ترین بخش ایران قرار دارد و بعضی از آثار تاریخی و طبیعی آن در میراث جهانی یونسکو ثبت جهانی شده‌اند. اگر بلیط تهران کرمان را خریده‌اید و یا از سایر نقاط ایران قرار است در آینده نزدیک به این شهر بروید، حتما این مطلب را تا انتها مطالعه کنید تا با اطلاعات ضروری که پیش از سفر به کرمان باید بدانید، آشنا شوید.

معرفی شهر کرمان

استان کرمان پنجمین استان تاریخی کشور است و در قلب کویری‌ترین مناطق ایران قرار دارد. این استان به‌واسطه کویرهای بکر و دست‌نخورده‌اش شهرت دارد و ترکیبی منحصربه‌فرد از طبیعت زیبا و معماری باشکوه را به شما عرضه می‌کند. کرمان با استان‌های یزد، خراسان، هرمزگان، فارس و سیستان و بلوچستان همسایه است و آسمان‌های آبی و هوای سالمش در سراسر ایران کم‌نظیر هستند. کرمان از معدود شهرهایی است که کویر و باغ در آن زندگی مسالمت‌آمیزی دارند و همین مسئله هم جذابیت آن را برای گردشگران داخلی و خارجی دوچندان می کند. اگر دوست دارید که تعدادی از زیباترین بناهای تاریخی ایران را ببینید و شب‌ها زیر آسمان پرستاره و کویری به خواب بروید، سفر به کرمان را از دست ندهید. 

آب و هوای کرمان

تابه‌حال روی نقشه جغرافیا به شهر کرمان نگاه کرده باشید، حتما متوجه شده‌اید که این شهر از وسعت بسیار زیادی برخوردار است. این مسئله موجب شده که کرمان از نظر آب‌وهوایی تنوع بسیار بالایی داشته باشید و از شمال تا جنوب آن، شرایط جوی متفاوتی را تجربه خواهید کرد. به طور کلی بخش شهداد و حاشیه شهر بم آب‌وهوای کویری، نواحی کهنوج و جیرفت ‌آب و هوای نیمه‌استوایی و مناطق کوهستانی آن آب‌وهوای معتدل و سرد دارند.

بهترین زمان سفر به کرمان

اگر دوست دارید در بهترین شرایط آب‌وهوایی از کرمان دیدن کنید، بهتر است اوایل بهار یا اوایل پاییز را برای سفر انتخاب کنید. از سوی دیگر، در ماه‌های ابتدایی تابستان که گرمای هوا به اوج خود می‌رسد، از تعداد گردشگران کرمان هم کم می‌شود و هزینه ‌های سفر به کرمان (اعم از بلیط هواپیما، خدمات رفاهی، هزینه رزرو هتل کرمان و...) هم کاهش پیدا می‌کنند. اگر دوست دارید سفر ارزانی به کرمان داشته باشید، در این ماه‌ها برای مسافرت برنامه‌ریزی کنید.

روش های سفر به کرمان

خوشبختانه از نظر حمل و نقل عمومی بین شهری، کرمان وضعیت مطلوبی دارد و اگر قصد سفر به این استان و شهرهای آن را داشته باشید، از 4 طریق می‌توانید خودتان را به کرمان برسانید:

  • قطار: سفر با قطار به دلیل مقرون‌به‌صرفه بودن و راحتی، گزینه مطلوب بسیاری از مسافران در زمان سفر است. اگر ساکن شهرهای استان تهران، هرمزگان، خراسان، یزد و سیستان و بلوچستان هستید، می‌توانید با قطار به کرمان سفر کنید.
  • خودرو شخصی: اگر عاشق سفرهای جاده‌ای هستید و دوست دارید که حین مسافرت از زیبایی‌های اطرافتان هم بهره ببرید، می‌توانید با خودرو شخصی به کرمان سفر کنید. سفر با خودرو شخصی، به محل سکونت شما، بستگی دارد.

هر آنچه باید درباره سفر به کرمان بدانید؟

  • اتوبوس: اتوبوس نیز با توجه به قیمت مقرون‌به‌صرفه، انتخاب بسیاری از مسافران برای سفر به کرمان است. توجه داشته باشید که در مسیرهای طولانی، به دلیل امکانات رفاهی محدود، طی کردن فاصله شهر محل سکونتتان تا کرمان کمی آزارهنده خواهد بود.
  • هواپیما: هیچ تردیدی نیست که هواپیما راحت‌ترین و سریع‌ترین روش برای سفر است. خوشبختانه فرودگاه بین‌ المللی کرمان در طول روز مرتب به اغلب شهرهای ایران پرواز دارد و از هر کجای ایران که بخواهید، به‌راحتی می‌توانید به کرمان سفر کنید.

جاذبه های دیدنی کرمان

همان‌طور که گفته شد، جاذبه های تاریخی و طبیعی کرمان، از مهم‌ترین دلایلی هستند که گردشگران داخلی و خارجی را به سفر به این شهر کویری زیبا ترغیب می‌کنند. در ادامه، مهم‌ترین مکان هایی که در زمان سفر به کرمان حتما باید از آن‌ها بازدید کنید، معرفی شده‌اند:

  • مجموعه گنجعلی خان (شامل میدان، بازار سنتی، حمام و ضرابخانه)
  • گنبد جبلیه
  • ارگ بم
  • ارگ راین
  • آتشکده آناهیتا
  • باغ شاهزاده ماهان
  • کویر شهداد
  • باغ قتح‌آباد
  • موزه مردم‌شناسی زرتشتیان
  • حمام وکیل
  • و...

هر آنچه باید درباره سفر به کرمان بدانید؟

بلیط هواپیما کرمان را از کجا بخریم؟

بدون اغراق، کرمان یکی از زیباترین نقاط ایران است و شهرهای کویری آن، از متفاوت‌ترین شهرهایی هستند که در عمرتان خواهید دید. برای خرید بلیط هواپیما کرمان و تجربه سفری راحت و بی‌دغدغه، می‌توانید به سایت فلای تودی مراجعه کنید. برای خرید از این سایت، ابتدا باید به بخش پروازهای خارجی بروید و بعد از واردکردن اطلاعات ضروری مانند مبدا، مقصد، تاریخ رفت، تاریخ برگشت و تعداد مسافران، گزینه جست‌وجوی پرواز را بزنید. سپس، از فهرست پروازها مناسب‌ترین گزینه را انتخاب و روی خرید بلیط کلیک کنید. در ادامه، با وارد کردن مشخصات خریدار و مسافران، به مرحله بعد و واریز هزینه بلیط‌ ها هدایت می‌شوید. پس از اتمام روند پرداخت، بلیط ‌ها به اسم مسافران صادر خواهند شد. فلای تودی مرجع خرید ارزانترین بلیط هواپیما و رزرو هتل است و کارشناسان آن 24 ساعته حتی در ایام تعطیل آماده پاسخگویی به سوالات و راهنمایی شما هستند.

کد خبر: ۲۰۳٬۴۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha