۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۶
راه‌اندازی پایانه تخصصی صادرات آبزیان در بوشهر| مشکل برگشت ارز صادرکنندگان خرما از طریق تهاتر رفع شد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

راه‌اندازی پایانه تخصصی صادرات آبزیان در بوشهر| مشکل برگشت ارز صادرکنندگان خرما از طریق تهاتر رفع شد

بوشهر- صفوی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از راه‌اندازی پایانه تخصصی صادرات آبزیان و محصولات کشاورزی در استان بوشهر خبر داد و گفت: مشکل برگشت ارز صادرکنندگان خرما از طریق تهاتر رفع شده است.

سید مهدی صفوی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: صادرات تولیدات داخلی استان به سایر کشورها و افزایش درآمد ارزی برای تولیدکنندگان و کارآفرینان بومی از اولویت‌های استان بوشهر است.

وی افزود: پرورش آبزیان بویژه پرورش میگو و ماهی در بوشهر رونق مناسبی پیدا کرده و در دولت سیزدهم شاهد افزایش چشمگیر تولید آبزیان هستیم.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر خاطر نشان کرد: راه‌اندازی پایانه تخصصی صادرات آبزیان و محصولات کشاورزی استان بوشهر از اقدامات موثر در زمینه بهبود وضعیت فروش و رونق کسب و کار است.

صفوی تصریح کرد: در این پایانه صادراتی، اقدامات موثری از جمله سورتینگ، بسته‌بندی شیک و صادراتی، تسهیل حمل و نقل و سایر اقدامات برای جذب بازار کشورهای هدف انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: امسال حدود ۴۰ هزار تن میگوی پرورشی و حدود ۲۰ هزار تن ماهی برداشت شد که برای افزایش صادرات محصول و بالاتر رفتن درآمد ارزی نهایت تلاش خود را انجام می‌دهیم.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر همچنین به تسهیل صادرات خرما اشاره کرد و گفت: مشکل برگشت ارز صادرکنندگان خرما از طریق تهاتر برطرف شده و صادرکنندگان در قبال صادرات خرما، می‌توانند میوه‌های گرمسیری از قبیل موز وارد کنند.

کد خبر: ۲۰۳٬۴۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha