صدور ۲۱۴ هزار مجوز کسب و کار به صورت برخط

صدور ۲۱۴ هزار مجوز کسب و کار به صورت برخط

از ششم فروردین تا هشتم بهمن‌ماه سال جاری ۶۴۰ هزار و ۹۴۵ درخواست مجوز در درگاه ملی مجوزها به ثبت رسیده که از این تعداد ۲۱۴ هزار و ۸۳ مجوز کاملا برخط و بدون نیاز به حضور صادر شده است

به گزارش بازار، از ششم فروردین تا هشتم بهمن‌ماه سال جاری ۶۴۰ هزار و ۹۴۵ درخواست مجوز در درگاه ملی مجوزها به ثبت رسیده که از این تعداد ۲۱۴ هزار و ۸۳ مجوز کاملا برخط و بدون نیاز به حضور صادر شده است

در آخرین گزارشی که از سوی درگاه ملی مجوزهای کسب و کار به تفکیک دستگاه‌ها از ششم فروردین ماه ۱۴۰۱ تا هشتم بهمن ماه امسال ارائه شده، ۶۴۰ هزار و ۹۴۵ درخواست مجوز در این درگاه به ثبت رسیده که از این تعداد ۲۱۴ هزار و ۸۳ مجوز صادر شده، ۲۴۳ هزار و ۵۳۰ درخواست رد شده و ۴۵ هزار و ۷۰۶ درخواست با انصراف مواجه شده است.

همچنین هفت هزار و ۷۴۹ درخواست در صف صدور قرار دارد، ۱۳۶ هزار و ۶۷۲ مجوز در دست بررسی است و ۹۷ هزار و ۸۰۶ مجوز در بررسی، تأخیر دارد که در مجموع ۱۵.۳ درصد درخواست‌ها در بررسی با تأخیر مواجه شده‌اند.

وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، وزارت نیرو، سازمان انرژی اتمی، سازمان استاندارد، سازمان حفاظت محیط زیست، صندوق نوآوری، وزارت تعاون (مشاغل خانگی) هیچ تاخیری در بررسی درخواست‌های ارجاع شده نداشته اند و سازمان صدا و سیما تنها ۰.۳ درصد تاخیر داشته است.

بیشترین درخواست صدور مجوز همچنان مربوط به وزارت تعاون (مشاغل خانگی) با ۲۸۶ هزار و ۴۳ مجوز است که حدود ۴۴.۵ درصد درخواست‌ها را تشکیل می‌دهد. کمترین درخواست نیز در بین دستگاه‌ها مربوط به صندوق نوآوری با ۱۹ درخواست صدور مجوز است و پس از آن معاونت علمی با ۴۵ درخواست در مکان دوم کمترین درخواست صدور مجوز قرار دارد.

در همین حال وزارت صمت با ۴۷.۶ درصد و وزارت تعاون (به جز مشاغل خانگی) با ۴۷.۲ درصد بیشترین تاخیر را در بررسی درخواست ها داشته‌اند.

کد خبر: ۲۰۳٬۴۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha