۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳
راه اندازی مراکز تجاری در کشورهای آسیای میانه، قفقاز و روسیه

راه اندازی مراکز تجاری در کشورهای آسیای میانه، قفقاز و روسیه

معاون سازمان توسعه تجارت گفت: با توجه به اینکه مراکز تجاری در کشورهای هدف بازوان توسعه تجارت است چند مرکز تجاری در کشورهای آسیای میانه، قفقاز و روسیه راه‌اندازی و بزودی به تعداد آنها نیز اضافه می‌شود.

به گزارش بازار، رحمت‌الله خرمالی امروز در همایش معرفی توانمندی‌ها و خدمات جمهوری اسلامی ایران در حوزه آسیای میانه، قفقاز و روسیه گفت: مراکز تجاری در کشورهای هدف صادراتی بازوان توسعه تجارت است و این مراکز تسهیل کننده ارائه خدمات و همچنین معرفی کالاها به فعالان اقتصادی دیگر کشورها است براین اساس تعدادی مرکز تجاری رسمی در کشورهای حوزه آسیای میانه، قفقاز و روسیه راه‌اندازی شده و به زودی مراکز دیگری نیز اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی مراکز تجاری در کشورهای هدف به نفوذ در بازار آنها کمک می‌کند، افزود: لذا اهدافی برای این مرکز تعریف شده است که ارائه خدمات کسب و کار و مشاوره به فعالین اقتصادی یکی از این اهداف است.

مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه اظهار داشت: مشارکت در حوزه رویدادهای تجاری به عنوان نماینده سازمان توسعه تجارت از اهداف دیگر راه‌اندازی مراکز تجاری است.

وی اظهار داشت: برخی مراکز تجاری خدمات خوبی را تاکنون به فعالان اقتصادی ارائه کرده‌اند و با جذب سرمایه‌گذار و حتی تولیدات مشترک در راستای توسعه تجارت اقدام کرده‌اند و با نفوذ در بازار باعث گسترش مبادلات شده‌اند.

مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه ضعف آگاهی شرکت‌ها در چگونگی ثبت و حضور در بازارها هدف از مشکلات فعالین اقتصادی است، گفت:بر این اساس ارائه خدمات حقوقی و ثبت شرکت‌ها از دیگر وظایف مراکز تجاری است.

وی افزود: ارائه خدمات اطلاع رسانی از جمله فعالیت‌های تعریف شده برای مراکز تجاری است.

مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه با تاکید بر اینکه باید همایش‌هایی برای معرفی فرصت‌های تجاری برگزار شود، گفت: مراکز تجاری در زمینه پشتیبانی و لجستیک برای جذب شرکت‌های فعال می‌توانند کمک کنند.

وی افزود: با توجه به تحریم‌ها در حوزه نقل و انتقالات مالی بانکی، مراکز تجاری می‌توانند کمک‌های لازم را انجام دهند ضمن اینکه این مراکز در انتقال فناوری نیز می‌توانند موثر باشند و با جذب فناوری در قالب سرمایه‌گذاری مشترک در کشورهای هدف، فناوری‌های مورد نیاز را به کشور وارد کنند.

کد خبر: ۲۰۳٬۳۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha