۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
پافشاری نمایندگان برای راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری اردبیل
نماینده مردم اردبیل در مجلس مطرح کرد؛

پافشاری نمایندگان برای راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری اردبیل

اردبیل - نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان استان در مجلس با پافشاری و تاکید بر ایجاد منطقه آزاد تجاری اردبیل سعی دارند مقدمات آن را فراهم کنند.

صدیف بدری در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به پافشاری نمایندگان برای راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری اردبیل اظهار کرد: در مجلس دهم تلاش شد تا مقدمات و شرایط این کار فراهم آید که به دلایل مختلف ایراداتی از سوی شورای نگهبان مطرح شد که در نهایت این لایحه برای بررسی بیشتر به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: از نظر ما این موضوع تمام شده است و قطعا در ماه‌های آینده مجمع در این زمینه نظر داده و به یقین شرایط برای راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری فراهم خواهد آمد.

توان اقتصادی اردبیل با راه‌اندازی منطقه آزاد مضاعف خواهد شد

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مجلس یازدهم نیز یکی از اولویت‌ پیگیری‌ها همین موضوع خواهد بود که با همراهی سایر منتخبین استان تلاش خواهیم کرد تا این کار به سرانجام برسد.

بدری گفت: هرچند اصلاح برخی از مفاد این لایحه در کمیسیون اقتصادی و تخصصی مجلس نظر مساعد شورای نگهبان را تامین نکرد اما با اصراری که نمایندگان بر لایحه ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی داشتند این لایحه به مجمع تشخیص مصلحت ارجاع شد تا در مجلس یازدهم شاهد تاسیس و راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری اردبیل به عنوان یکی از هشت منطقه پیشنهادی در این لایحه باشیم.

وی به مزایای راه‌اندازی منطقه آزاد اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه اقتصاد اردبیل کشاورزی پایه است، راه‌اندازی این منطقه می‌تواند تحولات اقتصادی را به ویژه در بخش صادرات افزایش داده و بستر یک تحول اساسی را در این استان مهیا سازد.


دفاع از عملکرد مناطق آزاد
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به هیچ وجه نباید مسئولان امر با این لایحه سیاسی و یا جناحی برخورد کنند بلکه کارآمدی مناطق آزاد که امروز مورد تاکید فعالان اقتصادی است، می‌تواند برای استان‌های محرومی نظیر اردبیل ثمرات خوش‌فرجامی را به همراه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که در این لایحه مورد تاکید است دفاع از عملکرد مناطق آزاد و همچنین بهره‌مندی برخی از استان‌ها از مزایای آن است که امیدواریم با توجه ویژه مجمع تشخیص مصلحت این لایحه به تائید نهایی رسیده و همین امسال مقدمات راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی در استان مهیا شود.

کد خبر: ۲۰٬۳۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha