۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
عکاسی صنعتی وتبلیغاتی چیست؟انواع وکاربردهای آن

عکاسی صنعتی وتبلیغاتی چیست؟انواع وکاربردهای آن

تاثیر تبلیغات غیرقابل انکار هست و نمی توانیم از اثری که بر روی توسعه کسب وکارها دارد چشم پوشی کنیم.

بازار: تبلیغات بخش مهمی از کسب­و­کارها و مشاغل رو به خودش اختصاص می­ده که به همین جهت عکاسی صنعتی به عنوان یک حرفه مورد نیاز، بسیار مورد استقبال قرار می­گیره.

تاثیر تبلیغات غیرقابل انکار هست و نمی توانیم از اثری که بر روی توسعه کسب وکارها دارد چشم پوشی کنیم. برای همین هم عکاسی صنعتی وارد عرصه شده تا پایه های بنیادی تبلیغات رو تقویت کند و جانی تازه به حوزه عکاسی ببخشد. بر همین اساس قصد داریم با انتشار این مطلب به بررسی مفهوم عکاسی صنعتی و تاثیر گسترده آن در حیطه تبلیغات و بازرگانی محصولات بپردازیم.

تاثیر تصاویر در تبلیغات

با توجه به اهمیت عکاسی تبلیغاتی در روند تبلیغات، باید بگیم که تصاویر میتونن تاثیر فوقالعاده زیادی بر کسب وکارها و نمایان شدن محصولات داشته باشن. وجود عکسهای زیبا که توسط عکاسهای حرفه ای با کیفیت بالا گرفته شده باشن در دنیای مدرن امروز میتونه برای یک برند به عنوان شناسنامه کاری و هویت بصری به شمار بره. با این اوصاف عکاسی صنعتی از جمله ملزومات تبلیغات برای هر برند، محصول و یا کسب وکار هست که شاخه های متنوعی رو شامل میشه. در واقع کاری که تصاویر در مورد تبلیغات انجام میدن به شدت عمیق و گسترده هست، به طوری که گاهی یک تصویر قادره یک برند یا محصول را نسل به نسل در یادها و خاطره ها ثبت کنه. جلوه و ویژگی که یک تصویر داره این هست که میتونه توی یک لحظه خریداران و یا کاربران رو به سمت هدف مدنظر معطوف کنه، عملی که شاید هزاران کلمه در یک محتوای متنی قادر به انجام اون نباشن.

البته ناگفتنی هست که از موارد زیادی به منظور تبلیغات بهره برده میشه، اما در حالت کلی عکاسی صنعتی میتونه یکی از رایجترین و بهترین موارد برای پیشرفت و توسعه کسب وکار به شمار بره. تیزر تبلیغاتی، موشن گرافیک، نشر مقاله، پادکست و.. از جمله موارد دیگه ای هستن که توی حیطه تبلیغات کاربرد دارن.

منظور از عکاسی صنعتی چیست؟

قبل از هر چیزی لازم به ذکر هست که عکاسی صنعتی (Industrial Photography) یک مهارت یا حوزه گسترده و وسیعی رو شامل میشه که چندین شاخه از عکاسی و تخصص به عنوان زیرمجموعه های اون در حال فعالیت هستن. کاربرد عکاسی صنعتی و تمامی حرفه های زیرمجموعه اون در مسیر تبلیغات هست، به طوری که تمام این مهارتها در مسیر اهداف تجاری و بازرگانی قدم برمیدارن و عموما برای تبلیغ یک کالا، برند، خدمات و حتی یک فرد به کار گرفته میشن. میتونیم بگیم که نوع کسب وکار شما تاثیری در نیاز یا عدم نیاز به این حرفه نداره و به صورت کلی عکاسی صنعتی میتونه باعث پیشرفت و ماندگار شدن کسب وکار شما بشه. به بیان دیگه، یکی از نیازهای اساسی فروشندگان یا ارائه دهندگان یک خدمت این هست که خودشون رو به مخاطبان مجازی و حقیقی معرفی کنن؛ این دقیقا کاری هست که عکاسی تبلیغاتی میتونه به خوبی از عهده اش بربیاد. همچنین هر نوع عکاسی با هدف فروش، از زیرمجموعه های عکاسی صنعتی به شمار میره.

همونطور که اشاره کردیم عکاسی صنعتی میتونه از محصولات، برندها، خدمات و افراد گوناگون گرفته بشه تا در نهایت بر روی روزنامه ها، مجلات، کاتالوگهای تبلیغاتی، وبسایتهای تجاری، بیلبوردهای تبلیغاتی، بروشورها و موارد دیگه به چاپ برسه تا در دید رأس مخاطبان خودش قرار بگیره.

البته یک عکاس صنعتی باید توجه داشته باشه که تصاویر باید از رزولوشن بالایی بهره ببرن و از تمام تخصص خود برای برنامه ریزی دقیق عکاسی و طی تمام مراحل استفاده کنن. همینطور که باید توجه داشته باشن که هدف به نمایش گذاشتن واقعیت هست و نباید در عکاسی اغراق بشه، البته روح دادن به تصویر و تاثیرگذار بودن اون هم در اولویت هست که همه این موارد به حرفه و تخصص شخص عکاس و مجموعه یا گروه عکاسی ارتباط داره.

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی چیست ؟ انواع و کاربردهای آن

انواع عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

گفتیم که عکاسی تبلیغاتی یا صنعتی شامل زیرشاخه هایی هست که به این ترتیب هستن:

عکاسی تبلیغاتی

هدف عرضه کردن و به نمایش گذاشتن یک کالا، خدمات، برند یا یک فرد در تبلیغاتی که چاپ میشوند در مورد عکاسی تبلیغاتی صدق میکنه. وبسایتها، تبلیغات دیجیتالی، تبلیغات تلویزیونی، بیلبوردها و.. چنین تصاویری رو منتشر میکنن. هدف اصلی عکاسی تبلیغاتی ترغیب افراد به خرید هست که به عنوان محبوبترین و مورد نیازترین زیرشاخه های عکاسی صنعتی به شمار میره.

عکاسی معماری

عکسهایی که از معماری یک مکان، نمای داخلی، ساختمانها، بناها، رستورانها، خانه ها و هر نوع مکانی گرفته میشن، شامل عکاسی معماری هستن که از تکنیکهای خاصی مثل نورپردازی پیروی میکنن.

عکاسی هوایی

به عکسهایی که توسط دوربین های پیشرفته با استفاده از هلیکوپتر، سیستم های هواپیمایی، پاراشوت یا چتر نجات و بالونها از ارتفاع بالا گرفته میشن، تصاویر هوایی گفته میشه با عکاسی هوایی مرتبط هستن.

عکاسی غذا

از اونجایی که صنعت غذا به عنوان یکی از صنایع محبوب شناخته میشه، بنابراین عکاسی غذا یکی از زیرشاخه های مهم عکاسی صنعتی رو به خودش اختصاص میده.

عکاسی ماشین

شرکتهای ماشین سازی و دلالهای ماشین به عکاسی ماشین نیاز دارن تا محصول یا کالای موجود رو به مرحله فروش برسونن، برای همین هم عکاسی ماشین قدم به عرصه تبلیغات ماشین گذاشته.

عکاسی خبری

این نوع از عکاسی ارزش خبری داره و به طور کلی مباحث، اخبار و مدارک رو تحت پوشش خودش قرار میده. البته عکاس خبری به علت پرریسک بودن این شکل، زندگی پرخطری داره.

عکاسی محصول

اینکه عکاس محصول چه وظیفه ای رو بر عهده داره کاملا واضح هست و باید بگیم که هر برند، کالا یا محصول تولید شده به تبلیغات احتیاج داره تا بتونه مشتری خودش رو پیدا کنه و به فروش برسه.

عکاسی ورزشی

اخبار ورزشی نیاز به عکاسی ورزشی دارن تا در نشر مطالب مربوط به ورزش تصاویر ورزشی مثل تصویر بازیکنان رو به نمایش بذارن.

عکاسی جواهرات

جواهرات هم میتونن جزء کالاهایی باشن که نیاز به معرفی دارن، برای همین هم عکاسی جواهرات با تکنیکهای خاص به منظور جلوه بخشیدن به جواهرات به میان اومده تا جواهرات و زیورآلات هم مشتری خودشون رو پیدا کنن.

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی چیست ؟ انواع و کاربردهای آن

آژانس تبلیغات و برندینگ ویزون

با تمام این اوصاف، نتیجه ای که حاصل میشه این هست که قیمت و تعرفه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی به نوع عکاسی، تجهیزات ، مهارت عکاس و تعرفه روز کشور وابسته هست. آژانس تبلیغات و برندینگ ویزون با بیش از ده سال تجربه کاری و تخصص در حوزه برندینگ و تبلیغات میتونه خلاقیت، هدفمندی، پیشرفت و قیمت مقرون به صرفه رو برای شما به ارمغان بیاره. برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

۸۸۷۵۲۶۵۱ - ۸۸۷۵۲۶۵۲ - ۸۸۷۵۲۶۵۳ - ۸۸۷۵۲۶۵۴

۰۹۱۲۴۴۹۳۹۳۱

کد خبر: ۲۰۳٬۳۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha